×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، محمد رضا کریمی در همایش حامیان طب اسلامی که ظهر شنبه با حضور ۱۸۰ نفر از پزشکان و فعالان این حوزه  برگزار شد اظهارکرد: امروز شاهد هستیم که پزشکان نامی استان را به دلیل فعالیت در حوزه طب سنتی و اسلامی جهت کاندیداتوری نظام پزشکی به صورت شفاهی رد صلاحیت می کنند و حتی دلیل آن را مکتوب ارائه نمی دهند.

عضو هیئت علمی اتحادیه گیاهان دارویی مشهد افزود: جلوگیری از توسعه طب ناب اسلامی جلوگیری از تحقق حیات طیبه اسلامی است که مقدمه ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد بود.

مدیر عالی ستاد همایش های طب ملی کل نگر بیان کرد: نمی دانیم زمانی که حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) می فرمایند باید طب اسلامی رواج پیدا کند عده ای که خود را حامی انقلاب می دانند چرا به فرمایش نائب برحق امام زمان (عج) عمل نمی کنند.

کریمی با بیان اینکه مدل بومی پیشرفتی را که بدان اشاره شده است چگونه می خواد تحقق پیدا کند افزود: چرا باید فرهنگ سازی توسعه و ترویج  طب سنتی و اسلامی در رسانه های ملی طب سنتی را بی فایده مطرح کنند و به سخره بگیرند.

وی افزود: باید همه ما دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم با این شبیخون فرهنگی که اصل سلامت و بهداشت اسلامی را نشانه رفته است مقابله کنیم.

کریمی افزود: ۲۶ سال است که عده ای دارند طب سنتی اسلامی را به صورت سازماندهی شده به عموم مردم معرفی می کنند که اینها همه سازمان های مردم نهاد بوده اند در صورتی که متولیان حوزه بهداشت و سلامت در این زمینه کاری انجام نداده اند.

وی با بیان اینکه اگر امروز دانشگاه و هر سازمان دولتی دیگری پا به عرصه طب سنتی گذاشته بابت زحمات سازمان های مردم نهاد است بیان کرد: سازماندهی ۵۰۰ عطاری در مشهد و ۱۰ هزار نفر حجام در کشور فعالیت شاخص دو مجمع مردم نهاد اتحادیه گیاهان دارویی مشهد و موسسه تحقیقات حجامت ایران بوده است و تا امروز دانشگاه هیچ گام مثبتب در عرصه سازماندهی برنداشته است.

سرپرست کارگروه طب سنتی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری ۸۵ جلسه این کارگروه در سال جاری  افزود: ۲۳ مصوبه این کارگروه امروز مشهد را پایتخت طب سنتی ایران کرده است و آن هم به پاسداشت اتحاد یک ساله  فعالان این حوزه در استان بوده است.

کریمی بیان کرد: فقط ۹ موسسه و مرکز فعال علمی مردم نهاد طب سنتی در مشهد فعال هستند که با تشکیل کارگروه طب سنتی استان در آینده شاهد پیشرفت های چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.