×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمدرضا ابراهیمی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه اقتصادی استان همدان با بیان اینکه همدان جزء پنج استان برتر کشور در تولید محصولات گیاهان دارویی است، افزود: در استان همدان ۲۰۰ هکتار گل تولید میشود ولی گلاب آن در استان های دیگر گرفته می شود.

وی عنوان کرد: ۱۹ نفر برای دریافت تسهیلات در طرح توسعه کشاورزی در بحث گیاهان دارویی که اکثر افرادی متخصص هستند تقاضا داده اند.

وی در رابطه با تولید محصولات ارگانیک گفت: در قانون پنج ساله، تولید محصول سالم مورد توجه قرار گرفته و اخیرا آرم و نشان محصول ارگانیک ایران تهیه شده که در صورت تصویب قابل شناسایی برای همگان است.

ابراهیمی با بیان اینکه محصول سالم و ارگانیک عاری از آلاینده ها است، افزود: کنترل کیفی و صدور کنترل کیفیت باید برای محصولات صادر شود.

وی ادامه داد: ۱۱۵ هزار هکتار از اراضی استان همدان با ۱۶۹ کارشناس تحت پوشش تولید محصولات ارگانیک هستند.

وی عنوان کرد: در سال زراعی گذشته ۱۸ هزار و ۹۶۵ هکتار تحت پوشش قرار گرفت که ۳۳۵ هزار تن محصول سالم تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: برای سال زراعی جاری پیش بینی می شود ۳۰ هزار هکتار به میزان اراضی تحت پوشش تولید محصول ارگانیک اضافه شود و میزان تولید به ۷۷۰ هزار و ۳۰۰ تن برسد.

وی یادآور شد: عمده فعالیت ها در کشت محصولات ارگانیک شامل گندم، غلات، ذرت، گوجه فرنگی، نخود، لوبیا، چغندرقند و محصولات باغی همچون سیب، گیلاس و آلبالو می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه ۵۰ هکتار از مساحت گلخانه ها تحت پوشش مدیریت ارگانیک قرار گرفته است، ادامه داد: در سال زارعی اخیر سرانه مصرف سم در استان همدان کاهش قابل توجهی داشته است.

وی درخصوص ورود سموم غیرمجاز به استان همدان هشدار داد و گفت: میزان سموم مورد استفاده در کشورهای مختلف متفاوت است بنابراین سمومی که به صورت قاچاق وارد استان می شود اصولا تاریخ گذشته و استاندارد کشور نیست به همین منظور غیرمجاز خوانده می شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.