×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
داروی گیاهی “فیتوواژکس” برای درمان عفونتهای قارچی زنان در راه تولید انبوه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر حسن رخشنده افزود: برخی کارخانه‌های داروساز درصدد هستند که فرمولاسیون ساخت داروی شیاف فیتوواژکس را انحصاری در اختیار آنها قرار دهیم، اما مرکز بدنبال راهی است که این دارو به نام دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تولید شود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای تولید داروی گیاهی «فیتوواژکس» خاطر نشان کرد : در حال رایزنی با کارخانه‌های داروسازی در تهران هستیم که قرارداد تولید انبوه این دارو را منعقد کنیم، اما تا کنون تمام مذاکرات شفاهی بوده است.

رخشنده درباره موانع احتمالی پیش روی تولید داروی ضد عفونت‌های قارچی زنان، افزود :در جریان پیگیری‌های انجام‌شده تا کنون، شرکت‌های داروسازی عنوان می‌کنند که تولید این دارو بدلیل شیاف‌گونه بودن،هزینه‌بر است و از این رو برخی از این کارخانه‌ها درصدد هستند فرمولاسیون ساخت دارو را انحصاری در اختیار آنها قرار دهیم،در حالی که ما می‌خواهیم این دارو به نام دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تولید شود.

فیتوواژکس یک داروی گیاهی برای عفونت واژن است که می توانید آنرا از داروخانه آنلاین درمانگیاه خریداری کنید. برای خرید اینترنتی این محصول می توانید بر روی لینک فیتوواژکس کلیک کنید.

** داروی گیاهی شیاف فیتوواژکس هیچ وابستگی به خارج ندارد و بسیار ارزان است

رخشنده با بیان این که «داروی فیتوواژکس عوارض جانبی ندارد»، اظهار داشت :این دارو به طور کامل طبیعی بوده و هیچ وابستگی به خارج کشور ندارد و بسیار ارزان و به صرفه بوده و در صورت تولید آن،بخاطر کشت سیاه‌دانه کشاورزی هم رونق می‌گیرد.

**پیشنهاد خرید دستگاه شیاف‌زنی به مرکز رشد

وی پیشنهاد کرد که مرکز رشد دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، دستگاه شیاف‌زنی خریداری کند که بتوان ۱۰هزار تولید پایلوت را در مشهد آماده و به داروخانه تحویل دهند و از این طریق برای تولید انبوه یک گام به جلو برداشته شود.

به گفته این عضو هیأت علمی گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، داروی شیاف فیتوواژکس با ریشه گیاه سیاه‌دانه و بصورت شیاف تهیه می‌شود .

وی در خصوص مراحل تحقیق این دارو گفت : ابتدا روی محیط کشت،اثرات ضد میکروبی دارو بررسی شده،مرحله بعدی با همکاران روی حیوان(موش) کار کردیم که اثرات ضدقارچی و ضدمیکروبی آن را بررسی کردیم. سپس در دو گاوداری در مشهد و فریمان،اثرات این دارو را روی عفونت‌های پستان گاو بررسی کردیم. در مرحله نهایی، سمیت دارو روی موش بررسی و متوجه شدیم سمی نیست.

عضو مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از آغاز تحقیقات بر روی فرآورده‌ای گیاهی و خواب‌آور خبر داد و گفت: این دارو یک شربت با عصاره یک نوع گیاه است که بسیار آرامبخش و خواب‌آور است.

وی گفت: کار آزمایشگاهی مربوط به این دارو را روی حیوان انجام داده‌ایم و تا سال آینده اقدامات بالینی این فرآورده را آغاز خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.