×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از بسته بندی جدید زرشک/صادرات ۵۰۰ هزار بسته به اروپا

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، “قهرمان رشید” در مراسم رونمایی از اولین بسته‌بندی زرشک صادراتی با استانداردهای مواد غذایی اروپا و تجلیل از فعالان بخش گیاهان دارویی استان، با اشاره به اینکه میزان صادرات در استان طی سال جاری نسبت به میزان مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: توسعه صادرات از مهمترین اولویت‌های اقتصادی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه مقدمات صادرات زرشک به اروپا از سال گذشته با راه‌اندازی کانون ملی زرشک و عناب به انجام رسیده است، افزود: اولین بسته‌بندی زرشک صادراتی با استانداردهای مواد غذایی اروپا امروز رونمایی می‌شود.

او به فعالیت ۱۵ واحد فرآوری زرشک در استان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد، پنج واحد فراوری فعال است که به زودی زمینه‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های ۱۰ واحد دیگر نیز فراهم می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی، زرشک را یکی از محصولات استراتژیک استان ذکر کرد و گفت: طرح ارتقاء زرشک به منظور افزایش ارزش افزوده این محصول در مناطقی از استان با ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار به مرحله اجرا در آمده که نتایج بسیار خوبی داشته است.

رشید با بیان اینکه کشاورزی از جمله مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی استان محسوب می‌شود، افزود: ۵۰ هزار خانوار در استان در مراحل کاشت، داشت، برداشت و محصولات وابسته به کشاورزی در حال فعالیت هستند که نشان دهنده جایگاه بالای کشاورزی در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه جهت اصلی در برنامه‌ریزی‌ها در بخش کشاورزی باید کمک به کشاورزان باشد، گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این رابطه از جمله حذف واسطه‌ها صورت گرفته که منجر شده است سود واقعی نصیب کشاورزان شود.

استاندار خراسان جنوبی کمک به صاحبان صنایع و تولید کنندگان را از دیگر جهت‌های اصلی در سیاسیت‌های اقتصادی استان ذکر کرد و یادآور شد: کمک به صنایع تبدیلی، تکمیلی، غذایی و سایر فعالین وابسته در امر کشاورزی از دیگر مواردی است که به جد مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است؛ یکشنبه آینده ۵۰۰ هزار بسته ۱۵۰ گرمی زرشک صادراتی با استانداردهای مواد غذایی اروپا به کشور آلمان صادر خواهد شد.

همچنین در این جلسه از فعالان برتر در بخش گیاهان دارویی نیز تجلیل شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.