×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره‌برداری از سیستم نوین اسانس گیری گل محمدی و صادرات اسانس به فرانسه

 

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ابراهیم‌آبادی که در حاشیه اجلاس کانون های هماهنگی دانش و صنعت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان این که اولین سیستم تقطیر گل محمدی با استفاده از شیوه‌های نوین متداول در کاشان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این سیستم در فصل برداشت گل محمدی سال جاری در یک شرکت در روستایی در کاشان به بهره‌برداری رسید.

 

وی افزود: این سیستم دارای ظرفیت فرآوری هفت تن گل محمدی در شبانه‌روز است که نتایج خوبی از آزمایش اولیه آن به دست آمد؛ اما توسعه این سیستم نیازمند سرمایه‌گذاری است.

 

ابراهیم‌آبادی تصریح کرد: سیستم تقطیر راه اندازی شده با روش‌های نوین، مخصوص اسانس‌گیری گل محمدی است که مطابق استاندارد ایزو عمل می‌کند.

 

وی تاکید کرد: با توجه به این که سیستم اواسط فصل برداشت گل محمدی آغاز به کار کرده اسانس چندانی از آن حاصل نشده است.

 

رییس کانون هماهنگی دانش و صنعت گلاب و گل محمدی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه شش هزار تن گل محمدی در کاشان گفت: برای پوشش کامل شهر کاشان جهت تقطیر گل محمدی و دریافت اسانس نیازمند حدود ۱۰۰ سیستم تقطیر نوین هستیم. علاوه بر این، استان‌های فارس و کرمان هم ظرفیت بالایی در تولید گل محمدی دارند؛ بنابراین در صورت حمایت از توسعه سیستم تقطیر نوین می‌توان به جای صادرات گلاب خام، اسانس گل محمدی را که دارای ارزش افزوده بالایی است صادر کرد.

 

رییس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان تصریح کرد: در این راستا امسال نخستین نمونه آزمایشی اسانس گل محمدی شامل محموله ای یک کیلوگرمی که توسط سیستم تقطیر نوین استخراج شده بود به کشور فرانسه صادر شد که آنها به لحاظ کیفیت آن را تایید کردند.

 

  1. محمد صادق

    متشکر از لطف شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.