×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

زنجبیل به عنوان گیاه دارویی محسوب می‌شود و دارای خواص متعددی از جمله ضد تهوع، مقوی قلب، ضد لخته شدن خون، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد سرفه، ضد سموم کبدی، ضد التهاب، ادرارآور، کاهش اسپاسم، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ، افزایش دهنده ترشحات روده‌ای معدی، پایین آورنده کلسترول خون، محرک گردش خون مغزی و محرک هضم غذا است. 

 

در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است که زنجبیل دارای خاصیت ضد سرطانی است جینجرول، مهم ترین جز تشکیل دهنده زنجبیل که مسئول ایجاد طعم و مزه در این گیاه است ، از رشد سلول‌های سرطانی مخصوصا سرطان روده بزرگ در انسان جلوگیری می‌کند. 

 

زنجبیل با افزایش ترشح بزاق دهان و آنزیم‌های مجرای گوارشی، به هضم و جذب مواد غذایی کمک می‌کند. 

 

زنجبیل با بیرون راندن مخاط خلطی از ریه‌ها، به درمان آسم، برونشیت و دیگر مشکلات تنفسی کمک می‌کند. 

 

زنجبیل، نیروبخش، مقوی معده، بادشکن و ضد رقت خون بوده و درمان کننده یرقان است. اگر پودر آن را روی پوست بدن مالش دهند، آن را تحریک و قرمز می‌کند. تقویت کننده حافظه، بازکننده کبد و قاطع بلغم است و رطوبات غلیظی که در روی جدار روده و معده چسبیده باشد، از بین می‌برد. 

 

زنجبیل برای تقویت معده و روده بسیار مفید است. گوارش خوب و سوزاندن کالری‌ها هم از فواید مصرف این گیاه به شمار می‌آید. 

 

زنجبیل آنتی اکسیدان است و با داشتن خاصیت ضدعفونی، آرامش بخش و ضد باکتری بودن، به کمک انسان‌ها آمده و به داشتن نفسی تازه و خوش بو کمک می‌کند. 

 

زنجبیل بدن را در مقابل آنفلوآنزا، سرماخوردگی، خستگی، فشار خون بالا، لخته شدن خون، سردرد، میگرن، تهوع، تب و اسهال محافظت می‌کند. در ضمن زنجبیل منبع خوبی از ویتامینE، آهن و پتاسیم است. 

 

مواد غذایی مانند نعنا و زنجبیل به عنوان موادی مفید در بهبود و آرام کردن معده شناخته شده‌اند. زنجبیل برای بهبود حالت تهوع ناشی از عمل جراحی و شیمی درمانی هم مفید است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.