×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، دکتر نکیسا رحمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه آرتریت شایع ترین علت از کار افتادگی در کشورهای صنعتی است گفت: اگر چه علت اصلی استئوآرتریت (شایع ترین حالت آرتریت که همان التهاب مفاصل است)، مشخص نشده ولی بیماری در درجه اول وابسته به سن بوده و فاکتورهای مکانیکی، ژنتیکی، متابولیک در پیشرفت آن مؤثر هستند.این دکتر داروسازی با اشاره به شیوع ۵/۲ برابری بیماری نسبت به بیماری های قلبی گفت: براساس آمارهای جهانی شیوع آرتریت ۶برابر شیوع سرطان در دنیا گزارش شده است.

پیشرفت بیماری از چه سنی است؟

رحمانی با بیان اینکه استئوآرتریت از دهه ۴۰تا ۶۰ زندگی آغاز می شود گفت: این عارضه در سن ۶۰سالگی به اوج خود می رسد.

وی گفت: در حال حاضر هیچ درمان دارویی قطعی برای این بیماری وجود ندارد و درمان های دارویی اغلب جنبه تسکینی دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف طولانی مدت دارد عوارض جانبی خطرناکی به همراه دارد گفت: روش مرسوم درمانی مانند فیزیوتراپی به انجام حرکات ورزشی، کاهش وزن و تزریق داخل مفصلی استروییدها نیز در بسیاری از بیماران بی نتیجه است.

تاثیر گیاه پنجه شیطان در درمان

رحمانی با اشاره به اینکه فرآورده های خوراکی حاوی عصاره ریشه گیاه پنجه شیطان در بازار دارویی ایران موجود است گفت: در سالهای اخیر در کشورهای اروپایی و آمریکایی برای کاهش درد و التهاب سیستم عضلانی – اسکلتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: براساس مطالعات بالینی متعدد در ۳۰ سال اخیر اثر بخشی عصاره ریشه های گیاه پنجه شیطان “فرآورده های آن بر اختلالات دژنراتیو سیستم حرکتی به اثبات رسیده است.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: با مصرف فرآورده های دارویی گیاه پنجه شیطان عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است و طول مصرف این فرآورده محدودیت زمانی ندارد و براساس نوع و شدت بیماری متفاوت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.