×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از فارس، عباس زجاجی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: بسته‌بندی گیاهان دارویی ۵۰ گرمی بوده و هریک از آنها دارای یک بروشور راهنمای مصرف است که شامل اطلاعاتی هم‌چون نام ایرانی گیاه، نام علمی گیاه، مهم‌ترین و رایج‌ترین موارد مصرف، مواد مؤثره و ترکیبات شیمیایی گیاه، طرز تهیه، مقدار مصرف، موارد منع مصرف، مصرف در بارداری و شیردهی، عوارض جانبی و ملاحظات است.

وی با بیان اینکه بیماران می‌توانند با مراجعه به این بخش از مشاوره‌ داروسازان و کارشناسان گیاهان دارویی در زمینه مصرف گیاهان دارویی و آگاهی در زمینه تداخلات دارویی بهره‌مند شوند، افزود: گیاهان دارویی موجود در این بخش به شکل ریشه، گل و برگ گیاه بسته‌بندی شده است.

زجاجی اضافه کرد: گیاهان دارویی موجود در این مرکز به‌صورت تفکیک شده برای بیماران دارای اختلالات تنفسی، گوارشی، اعصاب و روان، پوست و مو، قلب، زنان، اطفال و اورولوژی(کلیه و مجاری ادراری) تهیه شده است.

وی عنوان کرد: بیمارانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند پس از انجام مشاوره‌های موردنیاز و تشکیل پرونده در خصوص سابقه بیماری و داروهای مصرفی تحت نظر کارشناسان این بخش قرار می‌گیرند.

مدیرعامل موسسه درمانی آستان قدس رضوی افزود: همچنین در این مرکز ۴۰۰ محصول گیاهی و دارویی در قالب قرص، کپسول، قطره و پماد تولید شده توسط شرکت‌های معتبر و رسمی عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: بخش گیاهان دارویی داروخانه مرکزی امام رضا(ع) برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده و در حال حاضر به عنوان تنها داروخانه گیاهی رسمی فعالیت می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.