×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دانلود رایگان کتاب فارسی درباره گیاه دارویی جین سنگ

جین سنگ (Panax ginseng) گیاهی علفی و چند ساله از تیره Araliaceae و از قدیمی ترین گیاهان دارویی شناخته شده نزد مردم چین است.

استفاده از این گیاه توسط مردم چین به هزاران سال پیش می رسد. جین سنگ از کلمه چینی «شن سنگ» و به معنی ریشه آدم نما مشتق شده است. زیرا ریشه این گیاه شباهت زیادی به شکل انسان دارد. جین سنگ از قرن هجدهم میلادی به عنوان یک گیاه دارویی مهم مورد توجه قرار گرفت. به طوری که، تولید گونه های مختلف این گیاه از سال ۱۸۰۰ در آمریکا و کانادا آغاز گردید.

گیاهی است که در جنگل ها انبوه نواحی کوهستانی چین و منچوری می روید. از مواد موثره این گیاه در صنایع دارویی، غذایی و آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. در صنایع دارویی جین سنگ ارزش فراوانی دارد. به طوریکه پاناکس از کلمه یونانی پاناسه به معنی نوشدارو و جین سنگ به معنای اعجاز دنیا است. که به ویژگی شفا بخشی این گیاه اشاره دارد. مواد موثره این گیاه به اشکال مختلف دارویی مانند کپسول، قرص، شربت، کرم و پماد تولید شده است و در بازار دارویی عرضه می شود.

 

این متن مقدمه ای از “کتاب شناخت، تولید و فرآوری جین سنگ” است که توسط آقای مهندس جلال عباسیان تهیه شده و شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی برای اولین بار آنرا در اختیار بازدیدکنندگان گرامی قرار می دهد.

به یاد داشته باشید که فایل کتاب دارای رمز می باشد که در هنگام باز کردن کتاب، آنرا از شما درخواست می کند

رمز فایل کتاب:  www.medplant.ir

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.