×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتاب «اصول کشت و کار گیاهان دارویی» منتشر شد

کتاب اصول کشت و کار گیاهان دارویی با تألیف مهدی قنبری چاپ و روانه بازار شد.

در این کتاب تلاش شده است تا با استفاده از تجربیات ۹ نفر از کشاورزان فعال در زمینه تولید گیاهان دارویی، اصول و مبانی مهمی در تولید گیاهان دارویی هب مخاطب عرضه شود که بتواند در عرصه مزرعه راهنمای او باشد.

این اثر از یک مقدمه و شش فصل تشکیل شده که چکیده مباحث به شرح ذیل میباشد:

فصل اول: عملیات کاشت گیاهان دارویی

فصل دوم: عملیات داشت در گیاهان دارویی

فصل چهارم: بازاریابی و فروش گیاهان دارویی

فصل پنجم: طرح توجیهی کشت و کار گیاهان دارویی

فصل ششم: سخنی با تولیدکنندگان

کتاب اصول کشت و کار گیاهان دارویی

کتاب اصول کشت و کار گیاهان دارویی

 

برای خرید این کتاب می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب اصول کشت و کار گیاهان دارویی

تألیف پیش روی شما از بخش‌های متنوعی تشکیل شده است. در شروع این کتاب با مقدمه‌ای در مورد گیـاهان دارویی و اهمیت آنها در اشتغال‌زایی و ارزآوری خواستـه‌ایم تا اهمیت این بخش از گیاهان دارویی را بیش‌ازپیش نمایان کنیم.

سپس وارد حوزه تخصصی کشت و کار گیاهان دارویی از مرحله تصمیم‌گیری تا برداشت محصول، خشک‌کردن، بسته‌بندی و انبارداری شده‌ایم. در این فصول به بررسی مراحل کشت و کار پرداخته و با توجه به شرایط آبیاری و سایر فاکتورهای تعیین‌کننده، کشاورز را با تمامی اتفاقاتی که ممکن است در مزرعه و فعالیت‌های پیش و پس از کاشت روبه­رو شود آشنا کرده‌ایم.

بخش مهم و بسیار ضروری این تألیف فصل بازاریابی و فروش گیاهان دارویی می‌باشد. بدون شک در هیچ کتاب یا منبعی نمی‌توان اطلاعات دقیق و تجربی از بازاریابی و نحوه خریدوفروش گیاهان دارویی پیدا کرد. در این تألیف فصل مشخصی برای این موضوع اختصاص داده شده است که کشاورز را با شرایط بازار و روش‌های فروش و بازاریابی آشنا می‌کند. روش‌های بازاریابی دقیقاً موردبررسی قرار گرفته و مشتری‌های بالقوه معرفی شده است. نحوه برخورد با مشتری و رفتاری که ممکن است خریدار با شما داشته باشد بررسی شده است.

در فصل بعد به بررسی دقیق طرح توجیهی و هزینه‌های احداث مزرعه گیاهان دارویی پرداخته شده است. به­صورتی­که هر کشاورز مبتدی می‌تواند با تغییراتی متناسب با هزینه‌های منطقه‌ای که تصمیم دارد آنجا کشاورزی کند، نسبت سود و هزینه را به دست آورده و براساس آن جلو رود. اهمیت طرح توجیهی و مزیت‌های آن از دیگر موضوعاتی است که به‌صورت کاملاً تجربی با مثال‌های فراوان به آن پرداخته شده است.

در انتهای این فصل نمونه طرح توجیهی واقعی که برای منطقه تنکابن تهیه شده است آورده شده است. در این طرح شما می‌توانید به‌صورت کامل با هزینه‌ها و درآمد کشت و کار چند گیاه دارویی مانند نعناع فلفلی و گاوزبان ایرانی به‌صورت دقیق و واقعی آشنا شوید. البته نیاز است که طرح، نسبت به مکان و زمان جدید بازنویسی گردد.

در فصل انتهایی کتاب با نه نفر از فعالان در حوزه گیاهان دارویی مصاحبه‌ای انجام شده و نظر آنها را در مورد شرایط گیاهان دارویی در ایران جویا شده‌ایم. در انتخاب این نه فعال گیاهان دارویی سعی شده است که از افراد با سوابق مختلف استفاده شود تا طیف وسیعی از علاقه‌مندان و شرایط آنها را در برگیرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.