×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت ۳۰۰ هکتار گیاه آنغوزه در استان کرمانشاه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرآنلاین، انشاالله کولانی اظهار کرد: در استان کرمانشاه یک یا ۲ منطقه وجود دارد که خواستار گیاه آنغوزه هستند اما در حد زیادی نیست.

وی افزود: این گونه ۲ نوع است یکی گیاه آنغوزه تلخ و شیرین و شیره‌ای که از این گیاه گرفته می‌شود و بعد از پنج سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: این گیاه زمانی که به بهره‌برداری می‌رسد پایه مادری آن از بین می‌رود و دیگر بذر افشانی که در آن منطقه داشته است را ندارد.

وی عنوان کرد: در استان کرمانشاه گونه‌های دیگری از گیاه آنغوزه وجود دارد که خیلی هم از این گیاه بهتر است ولی چون اکنون بازار گیاه آنغوزه بهتر است در کشور مطرح شده‌ است.

کولانی گفت: قطب اصلی این گیاه خراسان و فارس است و جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امسال بذر این گیاه را آورده است و ما هم طی چند سال اخیر با همکاری جهاد کشاورزی در حال کشت این گیاه هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: این گیاه بیشتر در مصارف صنعتی و دارویی مصرف دارد که در استان کرمانشاه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هکتار گیاه آنغوزه کشت شده است و این گیاه باید حتما در مراتع باشد و مکان کشت این گیاه در مزارع زراعتی وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.