×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتشار نخستین جلد کتاب طب گیاهی جهان توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از آماده سازی نخستین و قدیمی‌ترین کتاب طب گیاهی دنیا برای عرضه به جامعه جهانی در این سازمان خبر داد.

خانم صدر گفت: نخستین جلد کتاب طب گیاهی دنیا سند خطی نفیس و منحصر به فرد مربوط به حوزه گیاه پزشکی است که ۶ جلد بوده و ۵ جلد آن متاسفانه در سالیان گذشته به خارج از کشور منتقل شده و در کتابخانه ملی آلمان نگهداری می‌شود و در ۴۰ سال گذشته معرفی شده و در اختیار پژوهشگران جهان قرار گرفته است.

وی افزود: این کتاب مربوط به قرن چهارم هجری قمری یکی از حدود ۶۰ کتابی است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سال ۹۶ از خانواده طبیب تبریزی خریداری کرده است.

وی اضافه کرد: در این کتاب بسیاری از خواص گیاهان دارویی، نحوه استفاده و درمانگری آن‌ها وجود دارد و در واقع گمشده جامعه جهانی پزشکی محسوب می‌شود.

خانم صدر افزود: این کتاب به زبان عربی و نویسنده آن ابن سمجون پزشک مسلمان اندلسی است و هم اکنون در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مرحله عکسبرداری است.

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه کتب یادشده در حوزه گیاه پزشکی محل رجوع بسیاری از دانشکده‌های طب سنتی و پزشکی دنیاست افزود: حدود دو سال کار پژوهشی بر روی جلد نخست این مجموعه انجام شده است و پیش بینی می‌شود در نمایشگاه بین المللی کتاب سال آینده با چاپ نفیس رونمایی و به جهان معرفی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.