×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طراحی بسته بندی و برندسازی دمنوش های گیاهی

در این مطلب، دو مقاله در خصوص “طراحی بسته بندی و برندسازی دمنوش های گیاهی ایرانی” ارائه می شود:

.

بررسی ویژگی های طراحی بسته بندی چای ها و دمنوش های گیاهی یک شرکت ایرانی

ناهید بوستانی ۱ مریم لاری ۲

۱ کارشناس ارشد پژوهش هنر، دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر

۲ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

چکیده
در این بررسی به وضوح قابل مشاهده است که بسته بندی انواع چای ایرانی در اکثر موارد فاقد خلاقیت، استاندارد و روش های گرافیکی به روز و مورد تقاضای بازار در ایران و بازارهای صادراتی است، بنابراین برای بهبود صنعت بسته بندی ایران، به ارزیابی و گردآوری نشان و بسته بندی یک شرکت ایرانی و تولید کننده چای و دمنوش های گیاهی پرداخته شده است، همچنین بسته بندی محصولات این شرکت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. در این مقاله نقاط ضعف و قوت بسته ها مورد بررسی قرار گرفته و در پایان نکات و پیشنهاداتی برای طراحان و پژوهشگرانی که در این زمینه خواستار فعالیت می باشند، درج شده است. این مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان «بررسی ویژگی های طراحی برندینگ و طراحی بسته بندی چای و دمنوش های گیاهی در ایران» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در پاییز ۹۷ استخراج شده است.

دانلود متن کامل مقاله

 

.

واکاوی اصول برندسازی دمنوش های گیاهی ایرانی

راضیه خرمی ۱ حسن صادقی نائینی ۲

۱ گروه آموزشی طراحی صنعتی،دانشگاه هنر و معماری پارس،تهران،ایران

۲ گروه طراحی صنعتی،دانشگاه علم و صنعت،تهران،ایران

چکیده
یکی از فعالیت های متخصصین طراحی صنعتی، برندسازی است. نقش برند ها در شناسایی محصول شرکت در بازارهای رو به گسترش امروزی، نقش انکار ناپذیر است. ساخت یک برند قوی هدف نهایی بسیاری از سازمان هاست. یک برند معتبر حداقل باید یک مزیت متمایز ارائه دهد چرا که هیچ مقدار از ظاهر سازی، نمی تواند جبران کننده این کمبود باشد. هنرمندان ایرانی ، با زیربنای تفکر و حفظ هویت ایرانی و تعامل با سایر هنرمندان، بتوانند آثار و دارایی های ملی خود را در صحنه های جهانی عرضه کنند در این پژوهش توصیفی تحلیلی بررسی اصول طراحی بسته بندی دمنوش های گیاهی برای برند سازی مورد دقت قرار گرفته است. چگونگی کاربست معیارهای طراحی ارگونومی فرهنگی برای حصول محصولی متناسب با سلیقه ی مردم مورد تاکید بوده است. گرچه برند سازی اهمیت بسیاری دارد اما تحقیق حاضر نشان داد که عوامل دیگری همچون فرهنگ بر تقویت برند مخصوصا برند های دمنوش های گیاهی تاثیر دارد. نتایج نشان داد که اگر امکانی فراهم شودکه افراد بتوانند اطمینان حاصل کنند که محصولات بسته بندی هم مانند محصولات سنتی تازگی دارد افراد بیشتر ترغیب به خرید دمنوش های بسته بندی میشوند زیرا اطلاعات تغذیه ای بر روی بسته بندی درج شده است. دانستن بهتر اطلاعات تغذیه ای از دمنوش ها کمک بیشتری به افراد برای انتخاب و مصرف دمنوش ها دارد.برای ترغیب بیشتر افراد به خرید دمنوش ها بصورت بسته بندی در نظر گرفتن نام تجاری،نشانه های تجاری،ضمانت نامه ها و تایید کننده ها نیز تاثیربسزایی بر خرید محصول بصورت بسته بندی دارد.

دانلود متن کامل مقاله

 

.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.