×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت گیاهان دارویی در باغ های دیم و اراضی شیبدار ساری

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، به گزارش از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در روستای کوات شهرستان ساری، اظهار کرد: گیاهان دارویی به‌ عنوان ذخایر و گنجینه‌های ژنتیکی اجدادی می‌تواند بزرگترین ثروت ملی از تولیدات مهم بخش کشاورزی محسوب شود.

وی تصریح کرد: روستای کوات در منطقه چهاردانگه این شهرستان با ۳۵ هکتار اراضی کشت گیاهان دارویی از مناطق ویژه تولید این محصول است.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق کشاورزی پایدار، کاهش هزینه‌ها و تسهیل شرایط برای کشاورزان لازم است بخش گیاهان دارویی را مانند گندم و جو صنعتی کنیم و ورود شرکت‌های دانش‌ بنیان به این بخش را داشته باشیم، گفت: شرکت‌ دانش‌ بنیان نوزده گیاه گوهرچشمه خورشید در این بخش مجوزهای لازم برای توسعه و تولید گیاهان دارویی در منطقه را در اختیار دارد.

این مسوول کشاورزی ساری افزود: تاکنون ۱۲۳ هزار اصله نشا آویشن باغی، ۱۴۰ هزار اصله اسطوخودوس و ۱۱۷ هزار و ۱۰۳ نشا رزماری تحویل این شرکت شد.

علوی با اشاره به اینکه اجرای طرح جهش تولید گیاهان دارویی مورد توجه جهاد کشاورزی مازندران است، گفت: کشت گیاهان دارویی به خصوص در مناطقی که با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند به کشاورزان و بهره برداران این بخش توصیه می شود.

وص تصریح کرد: کشت گل محمدی نیز به عنوان یکی از اولویت های اشتغالزایی در مناطق چهاردانگه و دودانگه مورد توجه است و تاکنون ۳۵۳ هکتار از مناطق بالادست این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص داده شد.

مازندران حدود ۴۰۰ هزار هکتار اراضی شیب دار دارد. جهاد کشاورزی به دلیل مشکلات خشکسالی، سرمازدگی و هزینه بالای کشت محصولاتی مانند گندم، جو و علوفه، زراعت گیاهان دارویی از جمله پرورش گل محمدی را در این اراضی به کشاورزان توصیه کرده و حمایت می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.