×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۱۲۰ هکتار از اراضی ملی بروجرد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، یحیی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقدام علاوه بر نقش گیاهان دارویی که در راستای تولید و اشتغال دارد با هدف حفظ خاک و احیای مراتع صورت گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت انجام کارهای مطالعاتی جامع در سطح شهرستان برای شناسایی مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی افزود: تا کنون در ۲ حوزه آبخیز بروجرد این شیوه کارهای مطالعاتی جامع صورت گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد:‌ در طرح‌های مطالعاتی مرتبط با کشت گیاهان دارویی علاوه بر گونه بومی و سازگار با محیط، آزمایش خاک، میزان بارندگی، میانگین دما، مقدار شیب و جهت آن و ارتفاع از سطح دریا اندازه گیری می‌شود.

کریمی یادآور شد: کشت گیاهان دارویی با عنایت به فقیر بودن پوشش گیاهی بیشتر مراتع شهرستان و با توجه به اعتباری که هر سال جهت احیای مراتع در اختیار این شهرستان قرار می‌گیرید در مراتعی که قابلیت کشت و قرق داشته باشند، انجام می‌شود.
وی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه کشت گیاهان دارویی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی در نیمه دوم سال که کار کشاورزان سبک‌تر می‌شود و در مناطقی که متقاضی برگزاری کلاس وجود داشته باشد، برگزار خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: اقدامات منابع طبیعی برای حفاظت از خاک و منابع طبیعی در سه بخش مرتع شامل تقویت پوشش گیاهی، جنگل کاری و اجرای طرح‌های آبخیزداری دنبال می‌شود.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۹۶ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.