×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرآوری و صادرات ۱۲۰۰ تن گیاه دارویی در شهرستان کاشمر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد شجعی با بیان اینکه بخش کشاورزی شهرستان کاشمر ظرفیت‌های بی‌بدیلی در زمینه صادرات دارد، خاطرنشان کرد: کاشمر به عنوان مرکزیت منطقه ترشیز این ظرفیت را دارد که صادرات بسیار خوبی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در ادامه با اشاره به فعالیت بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی کشور در این شهرستان گفت: با راه‌اندازی کامل یک پالایشگاه به عنوان بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی کشور، میزان صادرات این محصولات به ۵۰۰۰ تن در سال افزایش خواهد یافت.

شجعی بیان کرد: این پالایشگاه در آینده با حضور ریاست‌جمهور افتتاح خواهد شد. تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در این کارخانه توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: برای اینکه به بخش کشاورزی منطقه ارزش افزوده دهیم، پیگیر راه‌اندازی پایانه صادراتی خشکبار، پایانه صادراتی پروتئین و پایانه صادراتی گیاهان دارویی نیز هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محصولات بسیاری از جمله تمام اقلام آجیل از جمله کشمش، پسته، بادام، انواع برگ زردآلو و هلو، انجیر و… در منطقه تولید می‌شود، راه‌اندازی نمایندگی گمرک در این شهرستان بسیار ضروری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.