×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تخصیص تسهیلات یارانه‌دار جهت کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، محمد خالدی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارتخانه در نشست هم‌اندیشی تحول زنجیره ارزش گل محمدی با بیان اینکه گیاهان دارویی در تخصیص تسهیلات یارانه‌دار جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، گفت: بانک مرکزی رویکردهای جدیدی را در بحث تأمین مالی در حوزه‌های مختلف تولید دنبال می‌کند و ما نیز این رویکرد را در تأمین مالی کشاورزی قراردادی پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه تجاری به کشاورزی داشت، اظهار داشت: با نگاه سنتی و استانداردهای سنتی به تولید و کشاورزی نمی‌توان به بازارهای جهانی ورود پیدا کرد.

وی افزود: در کشاورزی قراردادی اصرار ما این است که منابع مالی به سمت شرکت‌های توانمند پشتیبان یا مجریان که با تولیدکنندگان در ارتباط هستند، سوق پیدا کند.

خالدی گفت: سال‌ها تولید را جدا می‌دیدیم و تسهیلات به تولیدکنندگان، فرآوری کنندگان و تأمین کنندگان نهاده‌ها پرداخت می‌شد، اما آنها با هم‌افزایی نداشتند.

وی ادامه داد: در تأمین مالی جدید، پول و تسهیلات به تک‌تک حلقه‌ها در یک زنجیره ارزش به طور مجزا پرداخت نمی‌شود، این رویکرد در بانک مرکزی کنار گذاشته شده و ما نیز این رویکرد را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: تأمین مالی در رویکرد جدید به شکلی صورت می‌گیرد که ارتباط میان حلقه‌ای زنجیره ایجاد شود تا منجر به هم‌افزایی و همگرایی شود.

وی به رونمایی از تأمین مالی کشت قراردادی در بانک مرکزی در پنج ماه پیش اشاره و خاطرنشان کرد: بانک مرکزی به طور رسمی به تمام بانک‌های کشور ابلاغ کرده که ۲۰ درصد منابع مالی خود را به سمت تأمین مالی کشاورزی قراردادی ببرد.

خالدی افزود: پرداخت‌ها باید با هدایت شرکت‌های توانمند پشتیبان یا مجریان اتفاق بیفتد و ما زنحیره‌های عرضه در استان‌ها را نیز مشخص کرده‌ایم.

وی در همین حال صدور گواهینامه مجریان و پشتیبان کشاورزی قراردادی به کلیه متقاضیان در زیربخش‌های مختلف را از اقدامات مهم در حوزه تأمین مالی برشمرد.

این مسؤول افزود: امکانات ثبت‌نام اینترنتی شرکت‌های پشتیبان برای استفاده از حمایت‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.