×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت ۵۰۰۰ هکتار آنغوزه در افغانستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاست کشاورزی بدخشان در شمال افغانستان اعلام کرد که در یک سال گذشته بیش از ۵ هزار هکتار زمین در این ولایت برای کشت آنغوزه استفاده شده است.

نثار احمد ماهر، رئیس اداره کشاوری و آب‌یاری بدخشان به رسانه‌ها اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ خورشیدی، بیش از ۵ هزار هکتار زمین برای کاشت آنغوزه در ولایت بدخشان استفاده شد و علاقه مردم بسیار زیاد است.

وی افزود: افزایش قابل توجهی در کشت گیاه دارویی آنقغوزه «آسافوتیدا» در بین کشاورزان مشاهده می‌شود. کشاورزان بدخشان هم در چند سال گذشته به جای کشت خشخاش، به کشت این گیاه روی آورده‌اند. در گذشته در این زمین‌ها تریاک کشت می‌شد و اکنون به جای آن بذر آسافوتیدا کاشته‌ایم.

به گفته برخی کشاورزان بدخشانی آن‌ها بذر آنغوزه را اکثرا از تاجیکستان وارد کرده و متعهد شده‌اند که «دیگر تریاک کشت نمی‌کنند. زیرا از این محصول بیشتر از سایر محصولات درآمد کسب می‌کنند».

در همین حال، اداره مبارزه با مواد مخدر در بدخشان اخیرا از آغاز کمپین تخریب مزارع خشخاش خبر داده و اعلام کرده که تاکنون نزدیک به پانصد هکتار را در شهرستان‌های جرم و ارگو این ولایت از خشخاش پاکسازی کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.