×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات ۶۶۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی و معطر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، ایران کشوری مستعد برای کشت و تولید گیاهان دارویی است، گیاهانی که صادرات آنها می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای کشور داشته باشد.

شرایط مساعد آب‌وهوایی و سبقه زیاد ایرانیان در تولید این محصولات؛ بهترین زمینه برای تولید گیاهان دارویی و تزریق سود حاصل از آن به اقتصاد کشور است. بنا بر آمارهای موجود؛ در حال حاضر حدود ۹۰ درصد انواع گیاهان دارویی در داخل کشور تولید می‌شود؛ اما سهم صادرات و فروش این محصولات ارزشمند طبیعی در دنیا چندان چشمگیر و واقعی نیست.

گزارش‌های رسمی موجود حاکی از این است که ارزش صادرات رسمی گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی و سنتی در سال ۹۲ حدود ۳۵۰ میلیون دلار بوده که این رقم در سال‌های اخیر به بیش از ۶۶۰ میلیون دلار رسیده است. ارزش کل صادرات منهای زعفران نیز ۳۷۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به عنوان یکی از نهادهای پیشگام در این صنعت؛ برای گسترش همکاری‌های علمی و فناوری در سطح بین‌الملل و فراهم کردن زمینه بیشتر صادرات محصولات به دیگر کشورها برنامه‌های متنوعی را با همکاری دیگر نهادهای مؤثر در این حوزه تعریف کرده است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، «حضور در شبکه همکاری‌های نظارتی بین‌المللی قوانین حوزه داروهای گیاهی در دنیا به عنوان سی‌وشمین عضو»، «اعزام شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق به کشورهای پیشگام در این حوزه» و «تهیه و ارائه توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در حوزه تجهیزات، فرآوری و اسانس و معرفی به کشورهای خارجی» از جمله این اقدامات است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.