×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت دستگاه آزادسازی مواد فرار گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، متخصص طب سنتی این دانشگاه در این خصوص گفت: رساندن بخار حاصل از جوشاندن مخلوط آب و گیاهان معطر و بذر آنها به قسمتی از بدن که بیشتر سر و صورت را شامل می شود، یکی از روش های دارو رسانی غیر خوراکی در طب ایرانی است و به این روش درمانی “انکباب” می گویند.

دکتر حمیدرضا قربان زاده ادامه داد: در این روش درمانی مواد فرار گیاهان (اسانس ها) آزاد و همراه با بخار آب به عضو مورد نظر رسانده می شود.

متخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستگاه انکباب با فناوری آزادسازی مواد فرار گیاهان معطر دارویی با شماره اختراع ۹۵۴۰۳ ثبت شده است که برای درمان بیماریهای موضعی و سیستماتیک مانند امراض تنفسی، پوستی، بیماریهای گوش، چشم و مفاصل کاربرد دارد.

وی افزود: معمول ترین روش استفاده از اسانس ها در طب رایج کاربرد پوستی و استنشاقی است که به این روش درمانی “آروماتراپی” گفته می شود.

قربانزاده گفت: به دلیل نبود وسیله مناسب برای استنشاق اسانس ها تاکنون بیماران از ظروف حرارتی موجود در آشپزخانه به عنوان دستگاه انکباب استفاده می کرده اند که استفاده از این ظروف علاوه بر محدودیت کاربردی سبب سوختگی های احتمالی پوست و مخاطی نیز می شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.