×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آروماتراپی چیست؟

به گزارش شیکه خبری گیاهان دارویی به نقل از بهداشت نیوز ،اخیراً روغن‌های ضروری برای کمک به درمان همه چیز از سردرد گرفته تا خواب و گلودرد بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. اما آیا این روغن های غلیظ گیاهی کار می کنند؟ آروماتراپی با روغن‌های اساسی می‌توانند تأثیر مثبتی بر سلامت و تندرستی شما بگذارند تا زمانی که از آنها به روشی ایمن استفاده کنید. آیا می خواهید اسانس ها را امتحان کنید؟

اسانس

روغن ضروری یا اسانس چیست؟

اسانس ها اساساً عصاره های گیاهی هستند و با بخار دادن یا فشار دادن قسمت‌های مختلف گیاه (گل‌ها، پوست، برگ‌ها یا میوه‌ها) برای جذب ترکیبات تولید کننده عطر ساخته می‌شوند. برای تولید یک بطری اسانس، ممکن است چندین پوند گیاه لازم باشد. اسانس ها علاوه بر ایجاد بو، عملکردهای دیگری را نیز در گیاهان انجام می دهند.

آروماتراپی چیست؟

رایحه درمانی روشی است که در آن از روغن های ضروری برای فواید درمانی استفاده می شود. آروماتراپی قرن هاست که استفاده می شود. وقتی استنشاق می‌شود، مولکول‌های عطر موجود در اسانس‌ها از اعصاب بویایی مستقیماً به مغز می‌روند و به‌ ویژه بر آمیگدال، مرکز عاطفی مغز تأثیر می‌گذارند. روغن های ضروری نیز می توانند جذب پوست شوند. یک ماساژدرمانگر ممکن است یک یا دو قطره سبزی زمستانه را به روغن اضافه کند تا به آرام کردن ماهیچه‌های گرفته در طول مالش کمک کند. یک شرکت مراقبت از پوست ممکن است اسطوخودوس را به نمک حمام اضافه کند تا با خیساندن آن، آرام بخش ایجاد کند.

اسانس مرکبات

خواص و فواید آروماتراپی و روغن های ضروری برای درمان بیماری ها

اگرچه مردم ادعا می کنند اسانس ها درمان های طبیعی برای تعدادی از بیماری ها هستند، تحقیقات کافی برای تعیین اثربخشی آنها بر سلامت انسان وجود ندارد. نتایج مطالعات آزمایشگاهی امیدوارکننده است – یکی در جانز هاپکینز دریافته است که روغن‌های ضروری خاص می‌توانند نوعی باکتری لایم را بهتر از آنتی‌بیوتیک‌ها از بین ببرند- اما نتایج در آزمایش‌های بالینی انسانی متفاوت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.