×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم در استان همدان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم در استان آغاز شده است، گفت: طرح جهش تولید گیاهان دارویی برای اولین بار درسال ۱۴۰۱ در استان همدان اجرا می‌شود.

حجت الله شهبازی اظهار کرد: در همه شهرستان‌های استان برش برنامه کشت گیاهان دارویی دیم تهیه و ابلاغ شده و آموزش کارشناسان پیگیر طرح به تعداد ۱۳۰ نفر روز برگزار شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی اتحادیه تعاون روستایی و اتحادیه ملی گیاهان دارویی کشور، بذر مورد نیاز کشت گیاهان دارویی تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی افزود: در این طرح ۳۰ درصد از مبلغ بذر پرداخت و بخشی از هزینه بذر از محل کمک‌های دولتی و بخشی در پایان برداشت و تحویل محصول تهاتر می‌شود.

شهبازی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰۰ هکتار گیاه دارویی دیم شامل زیره سبز، سیاهدانه، خاکشیر، بابونه، خارمریم، گشنیز، قدومه، زعفران، مریم گلی، گل محمدی و موسیر در شهرستان‌های استان کشت شده است، همچنین کودشیمیایی گیاهان دارویی دیم در سامانه پایش کود بارگذاری و تحویل کشاورزان می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، شهبازی خاطر نشان کرد: در هر شهرستان حداقل یک سایت الگویی پنج هکتاری به منظور ترویج اصول فنی کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی دیم اجرا خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.