×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت آویشن و زیره کوهی در مراتع گرمسار

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، امیرحسین شاه‌حسینی ۱۹ آذرماه در حاشیه نشست هماهنگی این طرح اظهار کرد: در راستای سیاست های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع با مشارکت مرتعداران و نظارت کارشناسان فنی منابع طبیعی مراتع مکان‌یابی و سامانه های مرتعی شناسایی، نوع گونه‌ها و نحوه کشت تعیین شد.

وی با اشاره به تنوع گونه‌های تعیین شده افزود: آویشن، زیره کوهی، گون کتیرایی و…از جمله مهمترین گونه‌های پیش‌بینی شده جهت توسعه و کشت گیاهان دارویی در این شهرستان است.

شاه حسینی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه حدود ۶۰۰ کیلوگرم بذر تهیه و در قالب پروژه‌های کپه کاری در مراتع قره دره یخچال و اوزدره بخش ایوانکی انجام می‌گیرد.

وی گفت: کپه‌کاری یکی از روش‌های بذرکاری است که در آن، بذر گونه‌های مرتعی در چاله‌های حفر شده قرار گرفته سپس با خاک پوشانده می‌شود ضمن اینکه این مراتع به مدت دو سال قرق اعلام می‌شود وهرگونه چرای دام در این قسمت‌ها ممنوع است و سپس جهت بهره برداری در اختیار مردم محلی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار بیان کرد: این پروژه‌ها در فصل پاییز و پس از آغاز نخستین بارندگی‌های پاییزه و آماده شدن بستر خاک با مشارکت مرتعداران درهرحوزه صورت می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: مکان‌یابی این طرح در راستای احیاء مراتع و کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط اکولوژیک هر منطقه بوده که افزون بر احیا و توسعه پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر، در حفاظت خاک و کنترل فرسایش و بهبود معیشت بهره‌برداران مؤثر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.