×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید و صادرات اسانس های گیاهی توسط یک شرکت دانش بنیان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از شفاف نیوز، ژاله محسنی عراقی مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به توانمندی در استحصال و فرآوری انواع عصاره‌ها گفت: پس از کسب تجربه در همکاری با نهاد‌های دولتی و با توجه به ظرفیت بالایی که منابع طبیعی و گیاهان دارویی کشور دارد، وارد این حوزه شدیم و خط تولید اسانس‌های ایران‌ساخت را راه‌اندازی کردیم.

این فعال حوزه گیاهان دارویی در ادامه افزود: بسیاری از محصولات گیاهی به صورت خام فروشی به خارج از کشور صادر می‌‎شد، در این راستا با طراحی یک خط تولید خاص توسط تیم مهندسی شرکت، ما یک فراینده ویژه اسانس‌گیری را در کشور ایجاد کردیم، تا اسانس و عصاره انواع گیاهان و صمغ‌های کشور را استخراج کنیم. در این زمینه توانستیم زمان اسانس‌گیری را از ۱۵ ساعت به ۲ ساعت تقلیل دهیم و همچنین خلوص اسانس‌ها را نیز به بالای ۹۹.۵ درصد برسانیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره تولید صنایع مرتبط با گیاهان دارویی در کشور، گفت: در حال حاضر علاوه بر گیاهان داخلی، برخی گیاهان دیگر کشور‌ها را نیز در فرایند اسانس‌گیری قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به جوز هندی یا دارچین اشاره کرد. در این مجموعه همچنین انواع صمغ‌ها مانند آنغوزه و باریجه نیز مورد فرآوری قرار می‌گیرد.

وی افزود: کشور‌هایی مانند فرانسه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله مشتریان این مجموعه خلاق هستند و به صورت کلی یک شرکت صادرات محور هستیم. با توجه به اینکه صنایع دارویی و بهداشتی این کشور‌ها در نهایت از اسانس ایرانی، صادراتی محصولات دارویی و بهداشتی و آرایشی تولید می‌کنند، خط تولید را گسترش دادیم و به جای صادرات اسانس، تولید محصولات نهایی را در دستور کار قرار دادیم.

عراقی ضمن نام بردن از برخی محصولات نهایی، بیان کرد: تولید یک ضدعفونی کننده گیاهی خاص که برای نوزادان به کار می‌رود، تولید دارو‌های ویژه آبزیان، زنبور‌ها و انواع و اقسام محصولات بهداشتی و آرایشی از جمله سبد تولیدات شرکت ما را تشکیل می‌دهد. بسیاری از این محصولات تا پیش از این تنها از مسیر واردات تامین می‌شد. در حال حاضر نیز در تلاش هستیم از طریق بومی‌سازی فناوری محصولات و دارو‌های خود را به فراخور، نیاز کشور، توسعه دهیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.