×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت ۲۰۰ هکتار گیاه دارویی موسیر در عرصه‌های طبیعی نهاوند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، داریوش عباسی در همدان اظهار کرد: سال گذشته در ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت بهره‌برداران کشت موسیر انجام شد که امسال نیز آمادگی کشت این محصول وجود دارد اما هنوز تفاهمنامه آن برای ما ارسال نشده است.

وی افزود: این اقدام در راستای توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت مردم در حفاظت و توسعه گیاهان دارویی از اراضی حوزه جامع چند روستای نهاوند با توجه به مستعد بودن شرایط اکولوژیکی به کشت موسیر اختصاص یافت.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به منظور حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از عرصه‌های ملی با هدف مشارکت مردم و اقتصادی کردن معیشت آنها اقدام به کشت موسیر در منطقه کرده است افزود: گیاهان دارویی یکی از منابع ارزشمند در گستره وسیع منابع طبیعی هستند.

وی تاکید کرد: این محصول در صورت شناخت علمی، کشت، توسعه و بهره برداری صحیح می‌تواند علاوه بر کمک به حفظ رویشگاه‌های طبیعی موجود، نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغالزایی و صادرات غیرنفتی داشته باشد.

عباسی گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با بهره برداران محلی در سال گشته امضا شد مجوز کشت موسیر در  ۱۰۰ هکتار از اراضی طبیعی روستای تازناب تاف از سوی این اداره صادر شده است.

وی گفت: در روستای بوالفتح‌آباد خزل نهاوند نیز کار کپه‌کاری با مشارکت مردم محلی برای حفظ و نگهداری پوشش مرتعی منطقه در ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: مراتع طبیعی نها‌وند با توجه به آب و هوای مساعد از انواع داروهای گیاهی مانند چای کوهی، ریواس، آویشن، بابونه، بومادران، گل گاوزبان و شیرین بیان برخوردار است که در فصل بهار توسط برخی افراد سودجو برداشت و باعث آسیب رساندن به طبیعت می‌شود.

وی در پایان گفت: اگر بهره برداران عرصه‌های منابع طبیعی استقبال کنند ما آمادگی داریم مجوز کشت گیاه بومادران را برای آنان صادر کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.