×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت موسیر برای اولین بار در شهرستان سلسله

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: برای اولین بار به صورت پایلوت اقدام به کشت موسیر در یک و نیم هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شده است.
روح الله حقی منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: کشت الگویی گیاه دارویی موسیر با هدف توسعه و ترویج کشت های جایگزین و مقابله با بحران کم آبی و افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی در سال زراعی جاری در سطح یک و نیم هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان انجام شده است.
وی با بیان اینکه کشت این محصول در شهرستان با توجه به بحران کم آبی موجود توجیه اقتصادی دارد، افزود: آموزش کشاورزان موسیر کار توسط کارشناسان ترویج به صورت مرتب اجرا می شود تا مشکلی در مراحل کشت ، داشت و برداشت این محصول نداشته باشند.
به گفته حقی منصوری برای اولین بار کشت موسیر به وسعت زیاد در شهرستان سلسله به صورت پایلوت کشت شده است که پیش بینی می شود در صورت مطلوب بودن شرایط حدود ۱۸ تا ۲۵ تن موسیر از هر هکتار برداشت صورت گیرد.
وی بیان کرد: کشت و کار موسیر با توجه به قیمت بالایی که این محصول دارد مقرون به صرفه بوده و می تواند در صورت موفقیت آمیز بودن تحول مهمی در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه کشاورزان ایجاد کند.
مدیر جهادکشاورزی سلسله گفت: قیمت هر کیلوگرم محصول موسیر بالای ۵۰ هزار تومان است و با توجه به اینکه نیاز به آبدهی ندارد جزو کشت های کم دردسرو پر سود محسوب می شود و توسط تعاونی مربوطه مورد حمایت قرار می گیرد و کالایی صادراتی است که کاشت آن در شرایط کم آبی شهرستان برای کشاورزان بسیار مقرون به صرفه می باشد.
بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سلسله وجود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.