×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از نخستین ماکت تخصصی گیاه پزشکی در حوزه منابع طبیعی کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهامحال وبختیاری گفت: این ماکت به منظور برنامه‌های آموزشی و ترویجی در حوزه  گیاه پزشکی برای نخستین بار در کشور ساخته شده و تعدادی از مهمترین آفات جنگلی و مرتعی استان به همراه دشمنان طبیعی و روشهای کنترل آنها به نمایش گذاشته شده است.

اصغر احمدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این ماکت افزود: با توجه به اینکه آفات در فصل خاصی و بازه زمانی محدود شیوع پیدا می‌کنند و دسترسی به برخی از مناطق که این آفات در آنجا حضور دارند، بسیار دشواراست، این ماکت برای آموزش دادن دانشجویان، دانش‌آموزان و بهره‌برداران تهیه شده که برای آموزش به جامعه هدف از آن استفاده شود.

وی افزود: در استان یک‌هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده که ۳۹۱ گونه دارویی،  صنعتی،  خوراکی و سایر مصارف است و ۲۰ گونه نیز بومی(آندمیک) و خاص استان است.

به گزارش ایرنا، بیشترین میزان خسارت و انقراض در خصوص گونه‌های گیاهی خاص استان شامل کرفس کوهی(کلوس)، زراوی، زرین گیاه، مخلصه است و گونه‌های مرزه بختیاری، بادرنجبویه دنایی، بهارک صخره‌روی، گل استکانی کوتاه، گون کاملا کرک دار، پیاز یزدی، مینای ایرانی، مینای بختیاری، مرزه کلاری، مریم گل استثنایی و نرگس  نیز در معرض انقراض قراردارند که بهره برداری غیر اصولی، آفات و بیماری و خشکسالی تعداد گونه‌های در معرض خطر را افزایش داده است.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش می‌دهد که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

نخستین ماکت تخصصی گیاه پزشکی در حوزه منابع طبیعی کشور در شهرکرد رونمایی شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.