×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولین واحد تولید عرقیات گیاهی در لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، “سعید باجلان” روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت تولید این واحد یکهزار تن در سال و مجموع سرمایه گذاری انجام شده ۱۵ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به پرداخت ۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی به مجری این طرح اظهار داشت: در مرحله نخست، اسانس گیری از گل محمدی به عنوان پایه تولید انواع عرقیات صورت می گیرد و با اتمام فصل رویش این گیاه، عرقیات سایر گیاهان دارویی تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرستان الیگودرز ظرفیت مطلوبی در گسترش گلستان های گل محمدی دارد که می توان با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری، ارزش افزوده این باغات را به طور چشمگیری افزایش داد.

باجلان با بیان اینکه نخستین واحد تولید عرقیات گیاهی در روستای گایکان شهر چمن سلطان الیگودرز راه اندازی شده است اضافه کرد: از حدود سه تا پنج تن گل محمدی یک کیلوگرم  اسانس به دست می آید و ۱۰ تا ۱۵ هزار لیتر گلاب نیز قابلیت تولید یک کیلوگرم اسانس دارد.

شهرستان الیگودرز دارای ۶۱ هزار هکتار اراضی دیم  و آبی است تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات و گیاهان دارویی الیگودرز بیش از سه هزار و ۷۶۲ هکتار می باشد و  روستای گایکان دارای ۲۶۴ خانوار و جمعیت حدود ۹۰۰ نفر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.