×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویت دستگاه گوارش با گیاه دارویی سنا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، تارا امیدی با اشاره به کاربرد گیاه سنا با خواص اثرگذاری در دستگاه گوارش در همه دنیا، اظهار کرد: این گیاه به صورت دمنوش برای مشکل یبوست استفاده می‌شود و از دیگر خواص آن برای مشکلات پوستی، مو و لاغری کاربرد دارد.

وی با اشاره به خواص برگ سنا برای یبوست و درمان آن، عنوان کرد: این گیاه روده‌ها را تمیز کرده و حرکت را در روده تسهیل می‌بخشد، اثرگذاری این گیاه بر روی روده باعث انقباض و حرکت آن می‌شود.

امیدی با اشاره به این‌که دمنوش برگ سنا به لاغری و چربی سوزی کمک کرده و همچنین با دفع سموم بدن به پاکسازی کمک شایانی می‌کند، تصریح کرد: برگ سنا را می‌توانید آسیاب کرده و به شکل پودر دربیاورید، سپس آن‌ را با مقداری آب مخلوط کرد که این ترکیب برای مشکلات پوستی مانند خارش پوست، اگزما، برطرف کردن لکه‌های قهوه‌ای و سفید پوست، رفع شقاق دست و پا، بهبود زخم‌های کهنه و مشکلات قارچ کاربردی است.

این کارشناس گیاهان دارویی عنوان کرد: این گیاه به درمان انواع تومور روده بزرگ و کوچک، تومور و سنگ کیسه صفرا و سرطان مثانه کمک کرده و موجب خروج سموم از بدن می‌شود، همچنین می‌توان پودر آن‌را با حنا مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورده و بر روی سر خود قرار دهید که خاصیت آن موها را نرم و از ریزش جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به این‌که برگ سنا را می‌توان آسیاب کرده و به شکل پودر درآورد، عنوان کرد: این ترکیب برای مشکلات پوستی مانند خارش پوست، اگزما، برطرف کردن لکه‌های قهوه‌ای و سفید پوست، رفع شقاق دست و پا، بهبود زخم‌های کهنه و مشکلات قارچ کاربردی است.

امیدی با بیان این‌که این گیاه به هیچ‌ عنوان بدون اجازه پزشک برای کودکان زیر ۱۰ سال استفاده نشود و در دوران بارداری و شیردهی نیز باید از مصرف آن خودداری شود، عنوان کرد: مصرف سنا برای افراد مبتلا به انسداد روده، بیماری هموروئید یا زخم معده ممنوع است.
این کارشناس گیاهان دارویی افزود: برای کاستن عوارض جانبی گیاه سنا توصیه می‌شود، آن‌ را با گشنیز، دارچین، زنجبیل، انیسون و هل مخلوط و مصرف کنید، به طور کلی مصرف برگ سنا در دوز مناسب، تقریباً بی خطر بوده و هیچ گونه نگرانی درباره مصرف آن وجود ندارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.