×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت آلوئه ورا از مزارع گیلان

به گزارش شیکه خبری گیاهان دارویی، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲هزار و ۱۶۰تُن برگ گیاه آلوئه ورا از این مزارع برداشت شود.علی موسوی افزود: ۷۹کشاورز گیلانی امیدوارند با برداشت و فروش برگ‌های گیاه آلوئه ورا ۱۰میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان درآمد کسب کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان از هر هزار مترمربع سالانه ۱۰۰میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند گفت: به ازای هر هکتار ۲۴۰تُن برگ گیاه دارویی آلوئه ورا برداشت می‌شود.معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان افزود: کشاورزان می‌توانند در سال ۴بار برگ این گیاه را برداشت کنند.

سیدعلی موسوی گفت: برگ‌های برداشت شده آلوئه ورا به کشور‌های عراق، آسیای میانه و کشور‌های حاشیه خزر و همچنین به شرکت‌های فرآور این گیاه در استانهای گیلان، خراسان رضوی و البرز و برای فروش در عطاری‌ها به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.

وی با اعلام اینکه این گیاه در شریط گلخانه‌ای در ۱۱شهرستان استان کاشته شده است گفت: شهرستان فومن با داشتن بیش از ۲هکتار بیشترین سطح زیرکشت این گیاه جادویی را دارد.عمر گیاه آلوئه ورا ۷سال است و از طریق پا جوش، بذر و قلمه تکثیر پیدا می‌کند.

گیاه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضدمیکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.اگر چه این گیاه با مناطق گرم و مرطوب سازگاری است، اما در مناطق مختلف ایران گلخانه‌ای کشت می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.