×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان زیر کشت زعفران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسفندیار حسنی‌مقدم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی کشت و توسعه گیاهان دارویی است، اظهار کرد: در همین راستا طی چند سال گذشته کشت محصول زعفران در دستور کار ما قرار گرفته است. وی میزان سطح زیر کشت زعفران در استان را ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود از این مقدار سطح، قریب به ۲ تن محصول برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کشت این گیاه دارویی برای یک‌هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کرده است، افزود: ارزش تقریبی زعفران لرستان بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است و سازمان جهادکشاورزی استان از این کشت حمایت می‌کند.حسنی‌مقدم به کشاورزان لرستانی توصیه کرد که این گیاه دارویی را کشت کنند چراکه درآمد بسیار مناسبی داشته و برای فروش آن نیز مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری روی این گیاه دارویی می‌توانند برای برندسازی و بسته‌بندی به سازمان جهادکشاورزی لرستان مراجعه کنند که مجوزهای لازم را بگیرند تا زعفران استان با برند خاص خود در بازار عرضه شود.رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان به کیفیت زعفران استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه عطر، طعم و رنگ آن نسبت به سایر استان‌ها ممتاز است، خاطرنشان کرد: خاک منطقه حاصل‌خیز بوده و دارای شرایط آب و هوایی مناسب‌تری است.

حسنی‌مقدم میزان هزینه مورد نیاز برای کاشت پیاز زعفران در هر هکتار را ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و در ادامه گفت: سازمان برای توسعه کشت این گیاه دارویی بخشی از این هزینه را کمک کرده و تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.