×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی نخستین بارانداز فیزیکی و دیجیتالی گیاهان دارویی در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در کاشان گفت: برای اصلاح زنجیره تامین در بخش گیاهان دارویی بارانداز در تمام استان‌ های کشور راه‌اندازی خواهد شد.

حسین زینلی افزود: گیاهان دارویی در این بارانداز‌ها جمع آوری و در شرایط استاندارد نگهداری می‌شوند و همزمان به شکل دیجیتالی به مشتریان برای خرید عرضه شده تا تجار و تولیدکنندگان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

وی هدف از راه‌ اندازی این بارانداز‌ها را حمایت از تولیدکنندگان، حذف دلالان و بالا بردن کیفیت محصولات عنوان کرد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی افزود: ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به کشت گیاهان دارویی گل محمدی، زعفران، گشنیز، سیاه دانه، گل گاو زبان و موسیر اختصاص دارد.

زینلی محصولات به دست آمده از گیاهان دارویی را ۳۴۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ارزش این گیاهان دارویی بیش از یک و نیم میلیارد دلار است که ۵۰۰ میلیون دلار آن از طریق صادرات به دست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه تولید اسانس می‌تواند بهترین گزینه برای ایجاد ارزش افزوده بالا در گیاهان دارویی باشد، افزود: تحریم‌ها موجب شده که کارخانه‌های صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی توجه بیشتری به تولیدات داخلی داشته و به دنبال جایگزینی اسانس‌های شیمیایی وارداتی با اسانس‌های گیاهی داخلی باشند.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.