×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت سه هزار متر مربع آلوئه ورا در میمند

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار ایرنا، سید کاظم موسوی درجمع خبرنگاران این شهرستان افزود:  آلوئه ورا با عمر اقتصادی پنج  سال از طریق پاجوش تکثیر و در شرایط گلخانه ای  تا چهار مرحله برداشت می شود.

وی اضافه کرد: این گیاه پُرثمر بصورت نوشیدنی، ژله، کمپوت و مصارف آرایشی بهداشتی است و پس از برداشت جهت فراوری به کارخانه های داخل و خارج از استان ارسال می‌شود.
موسوی بیان داشت: هر چند گیاه آلوئه ورا با مناطق گرم و مرطوب سازگار بوده، اما امروزه در مناطق مختلف ایران کشت می ‌شود و یک گیاه آبدار دارای برگ‌هایی بلند، ضخیم و گوشتی است که ارتفاع آن به  ۶۰   تا ۱۰۰ سانتی متر می رسد.
وی گفت: گیاه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.
آلوئه‌ورا گیاهی مناسب آب‌وهوای گرمسیری ، نیمه‌گرمسیری ، خشک و نیمه‌خشک است. این گیاه در سده‌های گذشته به بسیاری مناطق دنیا از جمله خاورمیانه، آفریقا، کارائیب، ایالات متحده، آمریکای لاتین، اروپا و شرق آسیا برده شده و امروزه در بسیاری از مناطق گرم و خشک در سراسر دنیا پراکندگی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.