×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت گیاهان دارویی در اردبیل وابسته به ایجاد صنایع فرآوری

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، اکبر بهنام‌ جو در مراسم افتتاح یک واحد تولیدی در اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر کشت گیاهان دارویی در استان اردبیل از ۶۷ هکتار به بیش از ۸۰۰ هکتار افزایش یافته که این نویدبخش توسعه بخش‌های فرآوری گیاهان دارویی در استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ظرفیت اشتغال این کارخانه به دو هزار نفر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: یک‌ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری توسط بخش خصوصی در این مجموعه انجام شده و قطعاً بخش عظیمی از تولیدات این کارخانه از گیاهان دارویی و فرآوری و استحصال آنها خواهد بود.

وی گفت: بر همین اساس و با توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری در این بخش جهاد کشاورزی الگوی کشت جدیدی را در حوزه توسعه گیاهان دارویی تعریف کرده تا در سطح استان شاهد تقویت تولید و فرآوری چنین محصولات ارزشمندی باشیم.

استاندار اردبیل افزود: در استان اردبیل برخی سرمایه‌گذاران بدون نیاز به تسهیلات راه‌اندازی واحد تولیدی خود را آغاز کردند که شرکت داروسازی خصوصی یکی از این مجموعه‌ها است که ظرفیت خوبی را در حوزه اشتغال و توانمندی‌های اقتصادی به وجود آورده است.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار احداث این کارخانه در فازهای مختلف، سرمایه‌گذار نسبت به تأمین انرژی برق با توجه به کمبود انرژی نیروگاه‌های موجود تلاش کرده تا با ایجاد ظرفیت ۳۵ مگاوات تولید انرژی پاک را در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با راه‌اندازی فازهای بعدی این واحد تولیدی امیدواریم هم در بحث اشتغال و هم تولید داروهای گیاهی و شیمیایی استان اردبیل به یک قطب ممتاز در کشور تبدیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.