×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی با خواص ارزشمند “برگ بو”

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: برگ‌ بو  با نام‌ های دیگر درخت غار، باهشتان، مازریون، دفنه و حب‌الغار، گیاهی است که خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد و برگ و میوه آن مورد استفاده دارویی قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه برگ بو در هضم غذا مؤثر است و در موارد سرفه شدید، دم‌کرده آن اثربخش است، افزود: از برگ آن به عنوان چاشنی و معطر کننده فرآورده‌های غذایی استفاده می‌شود.

مهندس راغ‌آرا افزود: دم‌کرده برگ آن خاصیت ضد تشنج دارد و برای تسکین دردهای عصبی و عضلانی مؤثر است؛ همچنین دم‌ کرده میوه آن برای دفع سنگ کلیه اثربخش است. به دلیل وجود ویتامین A، این گیاه در پیشگیری از سرطان ریه و دهان اثربخش است و سوخت‌ و ساز بدن را تنظیم کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه برگ‌بو، ادویه‌ای خوشبو حاوی املاح مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی و منیزیم است و در بیماران دیابتی کاربرد دارد، بیان کرد: مصرف آن به سلامت و بهبود عملکرد معده کمک می‌کند؛ به دلیل وجود اسیدفولیک از بروز نقص در جنین جلوگیری کرده و به دلیل وجود آهن در خون‌ سازی بدن نقش دارد و همچنین برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است.

میزان مصرف برگ‌بو، روزانه ۳ نوبت و هر نوبت ۲ گرم به صورت دم‌کرده است. زنان باردار نباید از این گیاه استفاده کنند و از مصرف بیش از حد مجاز و توصیه‌ شده، خودداری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.