×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اثر عصاره میوه نسترن وحشی در پیشگیری از سیروز کبدی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، سیروز کبدی یک بیماری کبدی است که عموما با مصرف بیش از حد الکل، برخی از داروها و … بروز پیدا می‌کند. این بیماری باعث اختلال در عملکرد کبد شده و در متابولیسم داروها و سموم از خون مشکلاتی ایجاد می‌شود.

در گذشته اسانس‌ها، عصاره‌ها و ترکیبات برخی گیاهان برای درمان بیماری‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گرفتند. باتوجه به این‌که میوه نسترن وحشی دارای ترکیباتی است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با انجام یک پژوهش تاثیر استفاده از عصاره میوه نسترن وحشی را در پیشگیری از التهاب و سیروز کبدی در موش‌های آزمایشگاهی بررسی کردند.

نتایج به‌دست آمده از این پژوهش نشان داد که عصاره میوه نسترن وحشی، به طور موثری باعث کاهش سطح سرمی آنزیم‌های کبدی درگیر در التهاب و سیروز (ALT-AST-ALP) در موش‌ها شده است.

بر اساس یافته‌های به‌دست آمده؛ ممکن است استفاده از این دارو به عنوان درمان کمکی در پیشگیری از  التهاب و سیروز کبدی موثر باشد.

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان «بررسی اثر پلی ساکارید میوه ی نسترن وحشی (Rosa arvensis ) بر پیشگیری از التهاب و سیروز کبدی ناشی از تتراکلرید کربن در موش سوری» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده و  دکترسمیرا شیرویی، دکتر غلامرضا بهرامی و محمد بابایی راد از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در انجام آن مشارکت داشتند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.