×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت آلوئه‌ ورا در شهرستان مرند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، علی صیادی، با اشاره به اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی و خوراکی، اظهار کرد: با کمبود آب‌های زیر زمینی و تغییر آب و هوا، الگوی کشت حاکم در شهرستان عمدتاً تولید محصولات با نیاز آبی زیاد بوده و این باعث افت شدید آب‌های زیرزمینی در شهرستان شده و احتمالاً در آینده نزدیک اراضی کشاورزی را به خاطر کمبود آب از دست بدهیم.

وی با بیان این‌که سیاست‌های جهادکشاورزی در این زمینه کشت و توسعه محصولاتی با حداقل مصرف آب و درآمد خوب برای کشاورزان است، ادامه داد: براین اساس از سال ۹۹، کشت گیاهان دارویی، زینتی و آلوئه ورا در برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفته و در این سال کشت آلوئه ورا در دو هزار مترمربع در سه واحد گلخانه ای با هدف ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی شروع شد و در اوایل سال ۱۴۰۰ نخستین مزرعه پرورش آلوئه ورا در فضای باز در سطح یک هکتار آغاز و در آینده نزدیک بعد از طی مراحل اداری و تا شروع فصل سرما، سازه های گلخانه ای این زمین را احداث و به بهره برداری خواهیم رساند تا در زمستان شاهد بهره برداری از این گلخانه باشیم.

وی با بیان این‌که گیاه دارویی آلوئه ورا کم آب بر است که نیاز زیادی به سموم، کود و ادوات کشاورزی ندارد و از این رو محصولی اقتصادی و پر رونق است، گفت: سطح زیر کشت گیاه آلوئه ورا در شهرستان مرند ۱٫۲ هکتار است که از این سطح ۰٫۲ هکتار در محیط سر پوشیده گلخانه ای در روستای بهرام و شهر بناب جدید مرند است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند به میزان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت: در طول سال چهار بار این محصول برداشت می‌شود که می‌تواند در سفره کشاورزان رونق خوبی ایجاد کند.

وی با بیان این‌که این مزرعه برای هشت نفر به صورت مستقیم و برای ۱۵ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد، افزود: پیش بینی می شود برداشت سالانه این محصول بیش از ۸۰۰ الی ۹۵۰ تن در سال باشد که روانه بازارهای استان و شهرهای همجوار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت رو به گسترش کشت این گیاه در استان وشهرستان ، توسعه زیرساخت‌های صنایع تبدیلی در این بخش برای استفاده از این قابلیت و فرصت ضروری است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.