×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در ابرکوه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، علی محمد هوشمند، کم آبخواه بودن گل محمدی و سازگاری با شرایط اقلیمی ابرکوه را علت افزایش سطح زیرکشت این گیاه ذکر کرد و افزود: میزان تولید از ۳۰ هکتار گلستان بارور این شهرستان با پایان فصل برداشت گل محمدی ، ۶۳ تن بوده که ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با هدف افزایش بهره‌ وری و استفاده بهینه از منابع آبی حدود ۵۰ درصد از گلستان‌های گل محمدی شهرستان ابرکوه به روش آبیاری نوین تجهیز شده و سطح زیرکشت این محصول نیز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است که بیشترین سطح زیرکشت این محصول با ۲۳ هکتار در بخش بهمن ابرکوه قرار دارد.

هوشمند با تاکید بر توسعه کاشت محصولات کم آبخواه اضافه کرد: کاشت محصولات کم آبخواه به ویژه گیاهان دارویی که زود بازده است، در اولویت جهاد کشاورزی قرار دارد و گل محمدی یکی از گیاهان دارویی به شمار می رود که علاوه بر خاصیت تسکین بخشی، برای تولید انواع عطر و ادکلن و عرق گیاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سرپرست جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: این شهرستان اراضی مستعدی برای کشت گیاهانی کم آبخواهی مانند زعفران، گل محمدی، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی و شیرین بیان دارد.
هوشمند گفت: دولت برای کشت گیاهانی کم آبخواه مانند گل محمدی و گیاهان دارویی به ازای هر هکتار ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات با باز پرداخت پنج ساله به کشاورزان پرداخت می کند.

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت کاهش بارندگی، کم آبی و تداوم خشکسالی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار و۸۰۰ هکتار در سال های اخیر کاهش یافت و ۴۰ درصد اشتغال مردم این شهرستان وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.