×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری سومین کنگره بین‌المللی زیست فناوری گیاهان دارویی در زنجان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دکتر علی عمارلو با بیان اینکه این کنگره در روزهای دوشنبه و سه شنبه، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه، به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: این کنگره توسط دانشگاه زنجان و با همکاری انجمن گیاهان دارویی ایران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای اصلی این کنفرانس افزود: مهندسی ژنتیک، تنوع ژنتیکی، کشت بافت، بیان ژن، متابولیت‌ های ثانویه و فیزیولوژی گیاهی، داروهای گیاهی و طبیعی مبتنی بر زیست فناوری از جمله محورهای این کنفرانس است.

دبیر اجرایی کنگره، زیست فناوری و زیست شناسی قارچ های کوهی، سمی، خوراکی و صنعتی، تجارت فناوری‌های نوین زیستی در حوزه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، قارچ های کوهی و صنعتی را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد و گفت: صنایع مرتبط با زیست فناوری، گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی و نیز گیاهان دارویی، حفاظت از مراتع و محیط زیست و سایر پژوهش های مرتبط با گیاهان دارویی، قارچ های دارویی و مشتقات دارویی از محورهای اصلی این کنگره بین المللی و همایش ملی است.

 بیش از ۱۰ سخنران از کشورهای خارجی به تبادل اطلاعات می‌پردازند  

وی با بیان اینکه علاوه بر دریافت مقاله از دانشگاه‌های داخل کشور، از دانشگاه‌های فرانسه، ایتالیا، ترکیه، روسیه، چین، لهستان و کشورهای همسایه نیز مقاله دریافت شده است، افزود: برای بیش از ۱۰ سخنران، از کشورهای یاد شده نیز برنامه سخنرانی پیش بینی و هماهنگ شده که در بستر مجازی به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

دبیر اجرایی کنگره، به حضور مقامات مسئول در افتتاحیه این همایش هم اشاره کرد و افزود: حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان حوزه گیاهان دارویی کشور از جمله دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی، دبیر انجمن گیاهان دارویی و دبیر انجمن داروهای گیاهی، در برنامه افتتاحیه گنجانده شده است‌.

وی از دریافت بیش از ۲۰۰ مقاله تخصصی در این کنگره خبر داد و گفت: ۱۶۰ مقاله پوستر و ۲۵ مقاله بصورت سخنرانی مجازی، پذیرش شده اند.

دبیر اجرایی کنگره تاکید کرد: یافته‌های برگزیده این کنگره تخصصی، در مجله‌های معتبر علمی منتشر می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.