×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در حاشیه دریاچه ارومیه جهت نجات دریاچه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص کشت گیاهان دارویی در حوضه دریاچه ارومیه  به خبرنگار فارس گفت: در راستای تحقق شعار سال و به منظور حمایت از تولید، تفاهم‌ نامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و بانک کارآفرینی برای کاشت گیاهان دارویی در حوضه دریاچه ارومیه منعقد شده است.

فرهاد سرخوش با بیان اینکه در این راستا کشت ۱۲ نوع گیاه دارویی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: این اولویت‌ها براساس شرایط جوی و آب و هوای منطقه تعیین شده است که شامل رقم‌های سیاه دانه، آویشن، اسطوخودوس، سرخارگل، زیره سبز، گل گاو زبان، زنیان، رازیانه، گل همیشه بهار، گل محمدی و زعفران است.

وی افزود: در قالب این تفاهم‌ نامه برای متقاضیان تسهیلات ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی به ازای کشت هر هکتار گیاهان دارویی تخصیص می‌یابد.

 مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه کاهش کشت گیاهان پرآب بر در حوضه دریاچه ارومیه یکی از سیاست‌های مهم ستاد احیای دریاچه ارومیه است، ادامه داد: کشت گیاهان دارویی در حاشیه دریاچه ارومیه یکی از طرح‌ های نجات‌ بخشی این دریاچه است.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: برای اجرای سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه گیاهان دارویی به متقاضیان واجد شرایط تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد اعطا می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.