×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شیرین بیان و دنیایی از خواص

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، نعمت‌اله مرادی اظهار کرد: شیرین‌ بیان گیاهی خودروست که ساقه زیر زمینی و ریشه آن مصرف دارویی دارد، منبع خوبی از انواع ویتامین B و E و مواد معدنی ازجمله پتاسیم و منیزیم است که برای بیماری‌های گوارشی، مراقبت از پوست و درمان افسردگی بسیار مرثر است.

وی با اشاره به این‌که عصاره‌ شیرین بیان معمول‌ ترین شکل آن است که از آن به‌عنوان شیرین‌کننده در انواع آب‌نبات‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود، عنوان کرد: میزان مصرف عصاره‌ شیرین بیان نباید بیشتر از حد مجاز آن باشد چراکه مصرف بیش از این مقدار موجب بروز عوارض جانبی ناخواسته‌ای می‌شود.

مرادی با اشاره به این‌که می‌توان از ترکیب پودر شیرین‌ بیان و ژل به عنوان پایه یک پماد موضعی برای تمیز کردن پوست ساخت، افزود: همچنین می‌توان پودر شیرین بیان را داخل کپسول‌های گیاهی ریخته و به صورت خوراکی مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: به گفته سازمان بهداشت جهانی میزان توصیه‌ شده‌ مصرف ریشه شیرین بیان کمتر از ۷۵ میلی‌گرم در روز است.

وی با اشاره به این‌که امروزه استفاده از برگ‌ های خشک و خرد شده‌ی گیاه شیرین بیان به‌صورت چای طرفدار دارد، عنوان کرد: از چای شیرین بیان برای بهبود سلامت دستگاه گوارشی، تنفسی و غدد فوق کلیوی استفاده می‌شود.

مرادی ادامه داد: برای درمان گلو درد نیز می‌توان با ترکیب‌ کردن ریشه‌ گل‌ختمی، ریشه‌ شیرین‌ بیان و پوست درخت نارون چای تهیه کرد، البته مصرف بیش از یک فنجان چای شیرین بیان در روز توصیه نمی‌شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به ارزش غذایی شیرین‌ بیان، عنوان کرد: در شیرین بیان انواع گوناگونی از موادمغذی مفید و «فلاونوئیدها» وجود دارد.

وی افزود: از شیرین بیان در درمان آفت یا زخم‌های دهانی، حفاظت از کبد، درمان اختلالات معده، کاهش استرس، درمان رماتیسم مفاصل، برطرف‌کردن علائم یائسگی و سندروم پیش از قاعدگی، پیشگیری از سرطان، کمک به درمان سندروم خستگی مزمن، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بیماری سل، درمان عفونت‌ها، کاهش ابتلا به تصلب شراین، برطرف‌کردن اختلالات تنفسی و تمیزکردن سیستم تنفسی، درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی به ویروس HI، کمک به سم‌زدایی بدن، افزایش باروری زنان، درمان چاقی، مراقبت از پوست، درمان هپاتیت، درمان زخم معده، مراقبت از موها، کاهش افسردگی، کمک به سلامت دهان و دندان، رفع اختلالات عصبی، افزایش سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد شناختی، جلوگیری از نفروپاتی دیابتی و…  استفاده می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.