×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دمنوش بابونه؛ رفع سردردهای ناشی از روزه داری

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، حسین راغ آرا اظهار کرد: بابونه به خاصیت ضد التهابی‌ اش شهرت دارد و به همین دلیل است که متخصصان طب گیاهی مصرف آن را در ماه رمضان توصیه می‌کنند.‌

وی با بیان اینکه مصرف بابونه می‌تواند از سردردهای ناشی از روزه داری جلوگیری کند، افزود: مصرف این دمنوش در افطار و سحر به جای آب و یا چای توصیه می‌شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی با بیان اینکه این گیاه می‌تواند حساسیت‌ها و آلرژی‌ها را کاهش دهد، تصریح کرد: مصرف دمنوش بابونه از سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند و یک گیاه ضد میکروب و ضد ویروس است که به همین دلیل مصرف آن در ماه رمضان بسیار موثر خواهد بود.

راغ آرا با بیان اینکه مصرف این گیاه برای افرادی که دارای بیماری نقرس هستند، مفید است، افزود: کاهش اوره خون و سلامت قلب نیز از خواص این گیاه دارویی است.

وی با بیان اینکه بابونه برای مقابله با عفونت‌ها اثر دارد و همچنین تراکم مخاط را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: چای تهیه شده از بابونه یک انتخاب عالی برای درمان سرماخوردگی، عفونت سینوس و آنفولانزا است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد استنشاق بخار با عصاره بابونه در معالجه علائم سرماخوردگی مؤثر است، تصریح کرد: چای یا عصاره بابونه را به صورت غرغره برای مقابله با التهاب غشاهای مخاطی و داخل گلو و دهان امتحان کنید.

راغ آرا با بیان اینکه دمنوش بابونه نوعی خیسانده ‌است که از ترکیب بابونه خشک شده با آب جوش بدست می‌آید، اظهارکرد: بابونه ممکن است به عنوان ماده طعم دهنده در غذاها و نوشیدنی‌ها، دهانشویه‌ها، صابون‌ها یا مواد آرایشی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی را از بین می‌برد، بیان کرد: بابونه هنگامی که به عنوان یک محصول گیاهی مانند دمنوش یا به عنوان کرم موضعی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، به احتمال زیاد از نظر سلامتی یا عوارض جانبی اثرات زیادی روی انسان ندارد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.