×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز ثبت نام تسهیلات کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از بازار؛ گروه کشاورزی: با رونق گرفتن تجارت گیاه دارویی در بازارهای بین المللی کشور ایران نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع گیاهان دارویی گام های هدفمند تری در این زمینه برداشته است به طوری که وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تخصیص تسهیلات به کشاورزان برای کشت و توسعه گیاهان دارویی در نقاط مختلف کشور نموده است.

حسین زینلی، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص زمان تخصیص تسهیلات ارزان قیمت برای کشت گیاهان دارویی به خبرنگار «بازار» گفت: در حال حاضر بخش پرداخت تسهیلات روی سایت وزارت جهاد کشاورزی بارگذاری شده است و لذا افراد متقاضی می توانند برای دریافت این تسهیلات در «سامانه تسهیلات اعتباری سیتا» ثبت نام کنند.

زینلی افزود: میزان تسهیلات از ۱۰ میلیون تومان تا ۴ میلیارد تومان متغیر است که متناسب با سطح زیر کشت به متقاضیان تخصیص داده می شود.

وی تصریح کرد: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز ۵ ساله است.
پرداخت ۵۰ درصدی تسهیلات قبل از کاشت و ۵۰ درصد بعد از کاشت
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: ۵۰ درصد این تسهیلات قبل از کاشت و ۵۰ درصد نیز بعد از کاشت و بعد از بازرسی دوم پرداخت می شود.

زینلی در خصوص صادرات گیاهان دارویی نیز گفت: ما در صادرات گیاهان دارویی شدیدا کار می کنیم و سرمایه گذاری های زیادی انجام داده ایم به طوری که سالانه حدود ۵۵۰ میلیون دلار ارزش صادراتی گیاهان دارویی ما است.

وی خاطرنشان کرد: از کل حجم صادرات گیاهان دارویی زعفران ۵۰ درصد را به خود اختصاص داده است و مابقی هم مربوط به صادرات دیگر گیاهان دارویی از جمله گل محمدی، زیره و گشنیز است.

زعفران؛ گرانترین گیاه دارویی در بازارهای بین المللی
این مقام مسئول در خصوص قیمت انواع گیاهان دارویی در بازارهای بین المللی نیز گفت: در حال حاضر گرانترین گیاه دارویی زعفران است و مابقی گیاهان از کیلویی ۲دلار به بالا در بازارهای جهانی به فروش می رسد. به طوری که به عنوان مثال قیمت هر کیلوگرم «سیاه دانه» در بازارهای جهانی ۲ و نیم دلار است و قیمت هر کیلوگرم «انیسون» یک تا یک و نیم دلار است. البته در بازارهای جهانی قیمت ها چندان تغییر نمی کند و معمولا ثابت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.