×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید مکمل غذایی طیور با کمک گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به نگرانی های عمومی در ارتباط با مصرف آنتی بیوتیک ها به عنوان محرک رشد و در نتیجه بروز مقاومت آنتی بیوتیکی فلور دستگاه گوارش، یافتن جایگزین های مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر، افزایش روز افزون نیاز به مواد غذایی در سراسر جهان موجب نگرانی در مورد آینده جوامع بشری شده است.

در راس هرم مواد غذایی، به لحاظ کیفی و ارزش غذایی، منابع پروتئین حیوانی وجود دارد. به علاوه، امروزه افق دید جوامع بشری در بعد تولید مواد غذایی پا را از حد کمیت فراتر نهاده و بر دغدغۀ همیشگی مقدار تولید، بیش از پیش نگرانی در مورد کیفیت و سلامت تولید و محصول را افزوده است.

با توجه به تاثیرات ضد میکروبی میکروارگانیسم های پروبیوتیکی و گیاهان دارویی و همچنین تاثیرات بهبوددهندگی عملکرد سیستم گوارش، استفاده از مکمل های غذایی حاوی این ترکیبات غذایی موجب می‌شود تا علاوه بر بهره‌گیری از اثرات مفید باکتریهای پروبیوتیک به‌ عنوان یک افزودنی مناسب چند منظوره در خوراک طیور، یک منبع ارزان، کارآمد و سهل الاستفاده جهت بهبود بازده غذایی و سیستم ایمنی در اختیار قرار گیرد.

در این راستا محققان موسسه واکسن و سرم سازی رازی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی طرح «تولید نیمه صنعتی مکمل غذایی طیور با استفاده از سویه های پروبیوتیکی و گیاهان داروئی»  را انجام دادند.

تهیه کلکسیون میکروبی پروبیوتیک بومی و تولید و صنعتی سازی مکمل پروبیوتیکی جهت کاربرد در جیره غذایی طیور از فایده های انجام این طرح است.

همچنین انجام این پژوهش دستاوردهای دیگری همچون کاهش هزینه های تولیدی طیور با تولید تجاری این محصول و خودکفایی کشور و عدم واردات محصول فوق به کشور و در نتیجه کاهش خروج ارز از کشور را به دنبال دارد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.