×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد دهکده گیاهان دارویی در گالیکش استان گلستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در این مراسم گفت: گیاهان دارویی با ارزشی در پارک ملی گلستان رشد می‌کند و همه ساله مردم زیادی این گیاهان را برداشت می‌کنند. ایجاد دهکده گیاهان دارویی باعث ترویج کشت و ترویج گیاهان دارویی بین کشاورزان این منطقه می‌شود.

ابراهیم کریمی بیان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی می‌تواند در اشتغال استان و مسائل مربوط به حوزه پزشکی و طب سنتی مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد دهکده گیاهان دارویی در گالیکش به‌عنوان یک مرکز پایلوت کشت گیاهان دارویی، در توسعه گردشگری این منطقه نیز اثرگذار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: اگر تولیدات این دهکده قابل‌ توجه باشد می‌توان صادرات این محصولات با برند استان را نیز در دستور کار قرار داد.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان نیز در این مراسم گفت: از ابتدا ایجاد دهکده گیاهان دارویی در سه فاز مزرعه نمایشی، سوله فرآوری و مجتمع گلخانه‌ای دنبال شد و امروز کلنگ زنی سوله فرآوری و گلخانه را داریم.

سید عزیز موسوی بیان کرد: سوله فرآوری با زیربنای حدود ۶۰۰ متر مربع و مجتمع گلخانه با مساحت کلی ۳۰۰۰ مترمربع ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح دهکده گیاهان دارویی، کشاورزان منطقه می‌توانند محصولات خود را به این مرکز تحویل دهند تا بعد از فراوری و بسته‌بندی، فرآورده‌ های گیاهان دارویی با برند استان گلستان، به مناطق دیگر صادر شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.