×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولویت پژوهشی رشته‌های کشاورزی و گیاهان دارویی در گلستان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر سید بهروز نهضتی در این جلسه گفت: دانشگاه پیام نور با داشتن ۷۰ عضو هیات علمی ثابت می‌تواند کمک خوبی در جهت توسعه فعالیت‌های پژوهشی استان داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان ادامه داد: نیاز نیست برای انجام یک فعالیت پژوهشی مفید به دنبال سوژه‌های خاص باشیم. گاهی اوقات موضوعات عمومی و ظاهرا ساده می‌تواند سوژه خوبی برای تحقیقی که بتواند مشکل جامعه را حل کند، باشد.نهضتی با اشاره به نقش و جایگاه جهاد دانشگاهی در توسعه تحقیقات و پژوهش‌های کشور، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با گزینش و اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی در مرزهای دانش حرکت می‌کند.

رییس دانشگاه پیام نور گلستان در ادامه با اشاره به فرایند تولید در کشور، گفت: در استان گلستان بخش عمده فعالیت‌های اقتصادی بر محور کشاورزی است.

وی افزود: در فرایند تولید محصولات، حلقه مفقوده بازرگانی و صادرات است. در گذشته فعالیت در بازار بر مبنای عرضه بود ولی اکنون باید بر مبنای تقاضا فعالیت کرد. در حقیقت تقاضا عرضه را شکل می‌دهد.نهضتی بیان کرد: در شرایط بحرانی نیز قدرت خرید مردم بازار را به سمت کالاهای خاص هدایت می کند.

مهندس رضا ثقفی، رییس جهاد دانشگاهی استان گلستان نیز در این جلسه ضمن شرح مختصری از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: با توجه به اولویت بخش کشاورزی در گلستان ماموریت پژوهشی این نهاد در استان در حوزه کشاورزی و گیاهان دارویی تعریف شده است. ما براساس بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، تلاش می‌کنیم در حوزه بازار بتوانیم خدمات خوبی به کشاورزان استان گلستان ارائه دهیم.وی ادامه داد: با توجه به گسترش گیاهان دارویی در کشور، نقش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید هدایت مدیران اجرایی به سمت تصمیم‌گیری در مدیریت تولید تا توزیع و بازاریابی محصولات باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.