×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید داروی گیاهی برای بهبود سندرم متابولیک بر پایه زرشک

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش کرد: سندروم متابولیک شامل مجموعه‌ای از اختلالات شامل فشارخون بالا، قند خون بالا، چربی بالای دور کمر و سطوح غیرطبیعی کلسترول یا تری‌گلیسیرید است که متاسفانه به شکل پیش رونده‌ای در حال شیوع است.

دکتر سید احمد امامی افزود: تغییر سبک زندگی سالم و عدم تحرک کافی و انجام ندادن فعالیت‌های فیزیکی روزانه، مصرف دخانیات، مصرف انواع فست‌فودها و قندها، نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های غیر طبیعی، افزایش مصرف چربی و نمک در رژیم غذایی و استرس زنگ خطری برای ایجاد سندرم متابولیک و در پی آن بیماری های قلبی،عروقی و دیابت به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: گیاه زرشک (Berberis vulgaris) از دیر باز در طب سنتی جهت درمان بیماری‌های گوناگون کبدی و گوارشی مورد استفاده قرار می‌گرفته و طبق شواهد متعدد در طب مدرن، عصاره‌ ریشه و ساقه‌ این گیاه، اثرات مفید و ارزشمندی در بهبود شاخص‌های سندرم متابولیک داشته است.

او ادامه داد: کپسول گلوکوبر یک فرآورده طبیعی حاوی عصاره تغلیظ شده ریشه و ساقه گیاه زرشک بوده و با داشتن مواد موثر متعدد از طریق مکانیسم‌های مختلف به کنترل و بهبود این شرایط خطر آفرین کمک می‌کند.

دکتر کامران شورگشتی افزود: این محصول پس از طی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو در آذرماه ۱۳۹۹، برای نخستین بار تولید و به بازار دارویی کشور عرضه گردیده است.

وی کنترل اضافه وزن و چاقی،کاهش مقاومت به انسولین، کنترل قندخون، کنترل و پایش چربی و فشارخون، سم زدایی و تقویت عملکرد کبد در عارضه کبد چرب غیر الکلی را از دیگر ویژگی های فراورده تولیدی گلوگوبر عنوان کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.