×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت گیاهان دارویی از مزارع آذربایجان غربی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی،‌رسول جلیلی در گفت وگو باایسنا افزود: در سال جاری باتوجه به سیاست های افزایش کشت گیاهان دارویی و حفاظت از خاک وآب، ۱۴۸۴ هکتار از اراضی استان زیر سطح کشت گیاهان دارویی رفته و ۶۸۳۴تن انواع گیاهان دارویی برداشت شده است. وی با اشاره به اینکه درسال جاری باترویج تولید قرار دادهای گیاهان دارویی سعی شده سطح زیر کشت گیاهان دارویی افزایش یابد، تصریح کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۵۰ هکتار افزایش یافته است.

جلیلی با اشاره به اینکه خوی و ارومیه ازجمله شهرهای استان در کشت گیاهان دارویی هستند،اظهار کرد: بیشترین گیاهان دارویی کشت شده در سال جاری به ترتیب مربوط به سماق با کشت ۷۳۲هکتار و تولید ۷۰۱تن، بادرشبو با کشت ۲۶۵ هکتار و برداشت ۴۱۴۰ تن و گلمحمدی باکشت ۲۷۳ هکتار و برداشت ۵۰۸تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال جاری گیاهان دارویی دیگری همچون زعفران، بیدمشک،  نعناع فلفلی ، اسطوخودوس، رزماری و گل گاو زبان نیز کشت شده است.جلیلی یاد آور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان  ۱۵ پروانه بهره برداری برای واحدهای بسته بندی دم نوش، گیاهان دارویی و سایر بسته بندی ها صادر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.