×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فلاونول‌ ها، ضد ویروس مؤثر در مقابله با کرونا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محققان با ارائه شواهدی توضیح دادند که فلاونول ها مولکول‌های طبیعی هستند که در برابر سندرم حاد تنفسی کرونا ویروس ۲ (SARS-CoV-۲) فعالیت ضدویروسی دارند.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از فلاونول‌ های غذایی قابلیت اختلال در اتصال سارس-کوو-۲ به گیرنده سلول میزبان را دارند.

در این تحقیق، محققان شرح دادند که چگونه برخی از فلاونول‌ها می‌توانند از فعالیت پروتئین‌های سارس-کوو-۲ که در تکثیر ویروس نقش دارند، جلوگیری کنند.

چایما مفوک و همکاران وی از دانشگاه بتنا Batna می‌گویند: “این مولکول‌ها ممکن است از شدت علائم کووید-۱۹ کاسته و پاسخ ایمنی را تعدیل کنند.

بسیاری از محققان به دلیل فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدویروسی فلاونوئیدها، تاثیرات این مولکول‌های زیستی بر سارس-کوو-۲ را موردبررسی قرارداده‌اند. فلاونول‌ ها نیز رایج‌ترین گروه فلاونوئیدها هستند که موردتوجه ویژه محققان قرار گرفتند و فعالیت ضدویروسی آن‌ها در برابر سارس-کوو-۲ اثبات‌شده است.

محققان برخی از شواهد منتشرشده بین ماه‌های ژانویه و آگوست ۲۰۲۰ را بررسی کردند که نشان می‌دهد فلاونول‌ها توانایی هدف قرار دادن سارس- کوو-۲ را دارند. در واقع، این مولکول‌ها می‌توانند پروتئین‌های ضروری ویروس را هدف قرار دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند با گیرنده ACE۲ که سارس-کوو-۲ برای ورود به سلول‌های میزبان استفاده می‌کند، تعامل داشته باشند.

مفوک و همکاران وی اظهار کردند که شواهد بررسی‌شده در این مطالعه نشان می‌دهد که فلاونول‌ ها ممکن است راهبرد درمانی نویدبخش برای درمان کووید-۱۹ باشند.

نتایج این تحقیق در نشریه اروپایی Pharmacology منتشر شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.