×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پوشش سر، لازمه پیشگیری از بیماری‌های مغز و اعصاب

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، نعمت‌الله مرادی اظهار کرد: در طب سنتی و نوین توصیه بسیار شده که در فصل سرما از مغزمان محافظت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون می‌بینیم ضعف حافظه و کارهایی که در انجام آن باید از مغز استفاده کنیم شیوع زیادی دارد؛ در نتیجه یکی از راهکارهای محافظت از مغز، استفاده از کلاه در فصل سرماست.

مرادی با اشاره به اهمیت استفاده از کلاه، تصریح کرد: به خصوص در افرادی که سینوزیت دارند و از بیماری گوش، سینوس و خلط پشت حلق رنج می‌برند، باید فراموش نکنند که در ساعات سرد، سرپوشش و کلاه داشته باشند.

این متخصص طب سنتی افزود: برای کسانی‌که زود سرما می‌خورند، جوراب و شال کمک کننده است تا هوای سرد به بدشان نفوذ نکند؛ مخصوصا باید زمان خواب سرپوش داشته باشند.

وی عنوان کرد: باید به همه یاد دهیم در فصول سرد به صورت ناگهانی از محیط گرم به محیط سرد نروند و تغییر فضا آرام آرام باشد؛ به خصوص اگر تعریق کردند، خیلی مواظب باشند؛ چراکه در حالت تعریق منافذ پوست باز است و وقتی به صورت ناگهانی محیط تغییر کند، سرما نفوذ کرده و ایجاد بیماری می‌کند.

مرادی عنوان کرد: یکی‌از شیوه‌های مرسوم سبک زندگی و نحوه لباس پوشیدن در مردمان قدیم بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران، پوشاندن سر به خصوص در فصل زمستان و هوای سرد است، این شیوه چه برای زنان و چه مردان رایج بوده و حتی شب‌ ها و حین خواب برای پوشاندن سر از شب کلاه استفاده می‌شده است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که احتمالاً یکی‌از دلایل شایع شدن بیماری‌های سر و مغز و اعصاب با منشا سردی سر، در مردمان امروزی کنار گذاشتن همین رسم دیرینه باشد، عنوان کرد: در طب سنتی به بیماران مغز و اعصاب مانند کسانی که در مواجهه با سرما سردرد دارند، توصیه می‌شود حداقل در فصول سرد، پوشش مناسب سر و پیشانی در فضای بیرون از منزل و نیز در هنگام خواب داشته باشند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.